Gwarancja najniższej ceny, czyli jak nocować za darmo w luksusowych hotelach

Wielu z nas marzy o nocowaniu w luksusowych hotelach, jednak niewielu stać na taki komfort. Sam wielokrotnie zastanawiałem się, czy faktycznie nocleg w 5 gwiazdkowym hotelu jest wart swojej ceny i czy faktycznie usługi oferowane w takich obiektach znacznie różnią się od tych w hotelach „budżetowych”. Z racji pustego portfela mogłem co najwyżej jedynie po gdybać. Pewnego dnia odkryłem jednak sposób umożliwiający nocowanie za grosze albo nawet za darmo w bardzo drogich hotelach niemal na całym świecie! Postanowiłem podzielić się z Wami tym odkryciem.

Gwarancja najniższej ceny

Sposób umożliwiający radykalne obniżenie ceny noclegu to skorzystanie z oferowanych przez wiele sieci hotelowych gwarancji najniższej ceny, tzw. BPG (Best Price Guarantee po angielsku). Sieci hotelowe chcąc zachęcić swoich gości do składania rezerwacji za pomocą ich własnych stron internetowych (a nie za pomocą pośredników takich jak booking.com itp) zapewniają bardzo często, że cena oferowana przez nich bezpośrednio jest najniższa i że nigdzie w Internecie nie znajdziemy lepszej oferty. Co w sytuacji kiedy znajdziemy niższą cenę za ten sam pokój? W takiej sytuacji (w zależności od polityki danej sieci) otrzymamy znaczący rabat na dany nocleg, albo otrzymamy całkowite zwolnienie z płatności za nocleg!

Noclegi nawet za darmo

Początkowo wydawało mi się to niemożliwe do czasu, kiedy sam tego nie przetestowałem nie płacąc ani grosza za nocleg w 5-gwiazdkowym hotelu. Bezpłatny nocleg jest możliwy do uzyskania np. w sieci hoteli IHG (między innymi hotele Intercontinental, Holiday Inn i Crowne Plaza). Sieć ta gwarantuje, że nigdzie w sieci nie znajdziemy identycznej oferty na nocleg w ich hotelach za niższą cenę, a jeżeli w ciągu 24 godzin od zrobienia rezerwacji na ich stronie poinformujemy ich o tańszej ogólnodostępnej (co istotne) ofercie u pośrednika, wtedy nie zapłacimy nic za pierwszą noc z danej rezerwacji, a cena za kolejne noce zostanie zrównana z tą lepszą ofertą. Co natomiast w sytuacji kiedy zarezerwowaliśmy nocleg tylko na jeden dzień? W takiej sytuacji cała nasza rezerwacja będzie bezpłatna! W praktyce możemy nie zapłacić ani grosza za nocleg w nawet najdroższym hotelu z ich sieci!

Nie tylko w IHG

Oferta sieci IHG jest imponująca, ale podobne gwarancje mają w swojej polityce również inne sieci hotelowe. Przykładowo sieć hoteli Hilton w przypadku skutecznego skorzystania z ich gwarancji obniża naszą rezerwację o 50 dolarów. Również i w tym przypadku umożliwia to często nocowanie za darmo, a przynajmniej radykalne obniżenie kosztu noclegu. Na bezpłatny nocleg nie załapiemy się już w sieci Accor, ale za to możemy liczyć na znaczną obniżkę (25 % taniej niż cena którą znajdziemy u pośrednika). Podobne oferty znajdziemy też w wielu innych sieciach hotelowych, ale i u samych pośredników którzy dokładnie w ten sam sposób chcą zachęcić klientów do korzystania z ich usług (np. expedia.com, czy orbitz.com). W tym przypadku z reguły otrzymujemy jednak tylko zniżkę do wykorzystania na kolejną rezerwację.

Gdzie jest haczyk?

Jak wskazałem powyżej potencjalnych możliwości nocowania w ten sposób za grosze lub wręcz za darmo jest multum i dotyczy to hoteli niemalże na całym świecie. Gdzie w takim razie jest haczyk? No więc haczyków niestety jest kilka, a podstawowy jest taki, że znaleźć niższą cenę wbrew pozorom nie jest łatwo. Wynika to głównie z ograniczeń, które są zawarte w szczegółowych warunkach poszczególnych gwarancji najniższej ceny. Niemal zawsze niższa cena musi być dostępna na stronie internetowej dla każdego, co oznacza, że „odpadają” nam wszyscy pośrednicy wymagający od nas założenia specjalnego konta (np. Travelpony). Niższa cena nie może być też wynikiem zastosowania jakiegoś kodu rabatowego (a właśnie w ten sposób pośrednicy często zachęcają do korzystania ze swoich usług). Ponadto warunki większości BPG przewidują, że oferta konkurencji musi być niemalże identyczna, co dotyczy nie tylko opisu samego typu pokoju, ale i warunków anulowania które niestety bardzo często się różnią. Ostatecznie decyzję o tym, czy nasza „reklamacja” w ramach BPG jest skuteczna, czy nie podejmuje pracownik rozpatrujący nasz wniosek. Niestety coraz częściej pracownicy ci interpretują własny regulamin dość swobodnie i zdarza się, że odmawiają uwzględnienia reklamacji nawet w sytuacji, w której spełniliśmy wszystkie warunki. Mimo wszystko złożenie skutecznej reklamacji w ramach BPG jest możliwe, a gra jest warta świeczki…

Jak znaleźć najniższą cenę?

Najważniejsze to wiedzieć jak szukać, aby znaleźć ofertę dającą szansę na skuteczną reklamację. Przede wszystkim pamiętajmy, że im bardziej elastyczni w wyborze hotelu (a najlepiej i daty noclegu) jesteśmy, tym większe są szanse na skorzystanie z tego sposobu. Jeżeli zakładamy, że musimy nocować danego dnia w konkretnym hotelu to znalezienie niższej ceny w Internecie oczywiście jest możliwe, ale szanse na to są bardzo małe i może okazać się zmarnujemy swój czas na szukanie lepszej oferty. Stratą czasu jest również szukanie cen w całym Internecie skacząc z jednej strony na drugą. Z pomocą przychodzą nam jednak multiwyszukiwarki hoteli, takie jak HotelsCombined:

 

Wpisujemy konkretne miasto lub region, wybraną datę i klikamy szukaj. Następnie wystarczy przejrzeć ceny szukając hotelu, który jest oferowany przez któregoś pośrednika w cenie znacząco niższej niż u konkurencji. Stosowanie polityki BPG sprawiło bowiem, że ceny oferowane przez większość pośredników zrównały się z tymi oferowanymi przez sieci hotelowe na swoich własnych stronach. W praktyce pomimo tego, że wyszukiwarka ma w bazie całą masę pośredników, ceny w większości przypadków różnią się co najwyżej o różnicę kursową (niewystarczającą do skutecznej reklamacji). Pomimo tego, co jakiś czas któryś z pośredników niejako „wyłamuje się” z tej swoistej zmowy cenowej, co daje nam realne szanse na skuteczną reklamację w ramach BPG.




Diabeł tkwi w szczegółach

Korzystanie z gwarancji najniższej ceny nie jest łatwe, zwłaszcza na początku. Poza opisanymi wyżej zasadami, ważne bywają często indywidualne zasady określane przez sieć hotelową (np. w odniesieniu do waluty, czy też minimalnej różnicy w cenie), które się nieustannie zmieniają. To, że hotel uznał naszą reklamację tydzień temu nie daje nam najmniejszej gwarancji, że podobna reklamacja złożona dzisiaj okaże się skuteczna. Z racji, że ryzyko niepowodzenia jest spore, z reguły staram się rezerwować pokój z opcją późniejszej anulacji i w odniesieniu do takiej rezerwacji szukam lepszej oferty u pośredników. W razie odmowy, zawsze mogę anulować nocleg i poszukać czegoś lepszego. W przeciwnym razie możemy być skazani na nocleg w hotelu który nie dość, że sam w sobie jest drogi, to jeszcze mamy świadomość, że mogliśmy go zarezerwować taniej (w końcu widzieliśmy niższą cenę u konkurencji).

Nie przepłacaj więcej za hotel

Jeżeli opanujecie powyższe metody wyszukiwania najniższych cen jestem pewny, że prędzej czy później uda Wam się przenocować w którymś hotelu zupełnie za darmo. W najgorszym wypadku dzięki godzinom poświęconym przeglądaniu ofert będziecie mieli pewność gdzie są najlepsze ceny interesującego Was noclegu 😉

Jak już opanujecie metody wyszukiwania bezpłatnych noclegów, musicie pamiętać, aby nie przesadzać z częstotliwością tego typu rezerwacji. Nadużywanie gwarancji najniższej ceny może skutkować tym, że dostaniecie stałego „bana” i nie będziecie mogli więcej skorzystać z jakiejkolwiek rezerwacji robionej przez stronę internetową danej sieci hotelowej.

Korzystajcie więc z głową i dzielcie się w komentarzach swoimi doświadczeniami. Zajrzyjcie też do mojego wcześniejszego wpisu: jak nie przepłacać za hotel. Jeżeli uważacie powyższe informacje za przydatne – koniecznie polubcie mnie w sieciach społecznościowych, zapiszcie się do newslettera i śledźcie bloga na bieżąco. Już wkrótce wrzucę więcej podobnych sposobów na oszczędzanie!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.