Recenzja Kugoo S1 – chińskiej hulajnogi elektrycznej
Hulajnogi elektryczne stopniowo zdobywają coraz więcej zwolenników na całym świecie. Są rewelacyjną odpowiedzią na coraz większe korki w miastach. Postanowiłem również zaopatrzyć się w taki pojazd. Wybór padł na Kugoo S1. Sprawdźcie, czy był to dobry wybór.
Hulajnoga elektryczna Kugoo S1 z geekbuying.com
Kugoo to póki co mało znany producent hulajnóg elektrycznych. Model S1 oferuje jednak parametry porównywalne z najpopularniejszymi modelami na rynku. Jednocześnie jest znacznie tańszy. Ponadto, w przeciwieństwie do wielu chińskich hulajnóg elektrycznych (praktycznie wszystkie popularne modele są chińskie), Kugoo S1 można kupić bez konieczności zamawiania go z Chin.
Dostępny jest w sklepie www.geekbuying.com z bezpłatną dostawą kurierem DPD już nawet w 2 dni robocze!
Korzystając z kodu rabatowego: GKB223S dodatkowo zbijecie cenę!
Unboxing Kugoo S1
Pudło z hulajnogą jest naprawdę wielkie:
natomiast zawartość jest dość prosta:
– hulajnoga;
– ładowarka;
– kabel z końcówką europejską;
– kabel z końcówką brytyjską;
– instrukcja obsługi;
– karta gwarancyjna.
Parametry Kugoo S1
Zanim przejdę do testów wspomnę o kluczowych parametrach technicznych hulajnogi:
Kugoo S1 waży 11 kg.
Wysokość kierownicy jest regulowana i może mieć 930 mm, 1070 mm oraz 1160 mm.
Maksymalna prędkość: 30 km/h
Maksymalny zasięg na jednym ładowaniu: 30 km
Pojemność akumulatora: 6 MAH
Max. Obciążenie: 120KG
Silnik: Bezszczotkowy silnik prądu stałego o mocy 350 W
Koła: 8,5-calowe antypoślizgowe.
Kugoo S1 – pierwsze wrażenia
Na początek wspomnę, że Kugoo S1 jest moją pierwszą hulajnogą, więc nie mam zbyt dużego doświadczenia z tego typu pojazdami. Z drugiej strony podejrzewam, że moje wrażenia mogą być zbieżne z odczuciami większości osób kupujących swój pierwszy pojazd elektryczny.
To co zaskoczyło mnie już na wstępie to waga. Kugoo S1 waży 11 kg i zdecydowanie nie jest to rzecz, z którą możemy sobie swobodnie spacerować. Dorosły facet bez problemu ją podniesie i wniesie np. po schodach, ale drobna kobieta lub dziecko może mieć już problem. Okazuje się jednak, że 11 kg to wcale nie jest dużo jeżeli weźmiemy pod uwagę konkurencyjne modele.
Spora waga ma jednak swoje zalety. Kugoo S1 jest bardzo solidną konstrukcją, wykonaną z wytrzymałych materiałów.
Aby można było pojazd łatwiej przenieść lub przechować, należy go odpowiednio złożyć.
Producent chwali się, że można to zrobić w jedną sekundę. Tak łatwo nie jest, bo złożenie wymaga kilku ruchów, ale można to zrobić w jakieś 5-10 sekund. Rozkładanie jest chyba jeszcze prostsze.
Przygotowanie do jazdy Kugoo S1
Kugoo S1 po rozpakowaniu i przed pierwszym użyciem wymaga naładowania akumulatora do pełna. Służy do tego niewielka ładowarka do której podpinamy odpowiedni kabel (producent załącza wersję z polską oraz angielską wtyczką).
Bateria znajduje się u spodu rączki, gdzie też należy wpiąć kabel ładowarki.
Ładowanie do pełna trwa ok. 3 godzin. Po naładowaniu lampka na ładowarce zmieni kolor z czerwonego na zielony.
Po naładowaniu możemy ruszać w jazdę.
Włącznik, razem z 4 innymi przyciskami znajduje się na obudowie niewielkiego wyświetlacza umieszczonego na kierownicy. Po stronie prawej rączki kierownicy mamy ponadto dźwignię gazu, a po lewej dźwignię hamulca.
Sterowanie jest dość proste. Po włączeniu hulajnogi wystarczy przechylić dźwignię gazu i jedziemy.
Domyślnie, urządzenie jeździ na pierwszym biegu, który ogranicza prędkość do 15 km/h. Jednym z przycisków możemy natomiast zmieniać biegi: mamy jeszcze bieg drugi: do 25 km/h i trzeci: do 30 km/h.
Pozostałe przyciski na konsoli to: klakson, światło oraz przycisk SET do sterowania wyświetlaczem.
Aktualne parametry jazdy mamy podane na kolorowym wyświetlaczu, który podaje nam m.in. aktualną prędkość, przejechany dystans i stan baterii.
Warto wspomnieć, że poza hamulcem w kierownicy do dyspozycji mamy hamulec fizyczny na tylnym kole.
Aby zahamować wystarczy na niego nadepnąć. Warto jednak podkreślić, że jest to hamulec awaryjny, a częste z niego korzystanie może spowodować uszkodzenie koła.
Nad tylnym kołem znajduje się również światło tylne, któe widzicie na poższej fotce. Widoczność w trakcie wieczornej jazdy poprawia również przedni reflektor:
Ponadto komfort jazdy poprawie niewielki haczyk na kierownicy, na którym możemy sobie coś powiesić:
Hulajnoga wyposażona jest również w praktyczną stopkę na której możemy oprzeć pojazd.
Kugoo S1 – wrażenia z jazdy
Z racji, że nigdy nie jeździłem wcześniej na hulajnodze elektrycznej, trochę obawiałem się czy spodoba mi się ten środek transportu. Po pierwsze obawiałem się czy poradzę sobie ze sterowaniem, po drugie miałem obawy, czy jazda na czymś takim będzie wygodna i czy będę z niej czerpał satysfakcję.
Moje obawy były bezpodstawne. Jazda i sterowanie urządzeniem okazały się dziecinnie proste, a sama jazda jest ogromną frajdą.
Przede wszystkim należy podkreślić, że Kugoo S1 ma bardzo dobrze ustawione maksymalne poziomy prędkości. Pierwszy bieg umożliwiający jazdę do 15 km/h jest idealnym trybem do nauki jazdy oraz do jazdy po trasie z większą liczbą przeszkód i zakrętów. Drugi bieg (do 20 km/h) pozwala rozpędzić się już całkiem nieźle i poczuć wiatr we włosach.
Trzeci bieg to już natomiast prawdziwe szaleństwo (przynajmniej dla mnie). Na tym biego udało mi się rozwinąć prędkość 27 km/h, czyli trochę mniej niż deklaruje producent, ale za to w trudnych warunkach wietrznych. Poza tym ważę prawie 90 kg, więc silnik hulajnogi miał ciężki zadanie.
Pomimo sporego obciążenia hulajnoga jednak daje radę całkiem nieźle – wwożąc mnie na swoim pokładzie nawet pod górkę (pokonuje wzniesienia o kącie do 15 stopni nachylenia).
Pomimo intensywnej jazdy w różnych warunkach i przejechaniu kilku kilometrów, wyświetlacz pokazuje że pozostałe jeszcze dużo energii. Wygląda więc na to, że pojazd faktycznie umożliwia przejechanie deklarowanych 30 km na jednym ładowaniu.
Biorąc pod uwagę, że bateria ma żywotność od 500 do 1000 ładowań, oznacza to że hulajnoga pokona od 15000 do nawet 30000 kilometrów!
Raczej nie uda mi się tyle przejechać, jednak wraz ze swoimi postępami będę aktualizował recenzję, informując jak sprawuje się bateria. Póki co działa prawidłowo.
Kugoo S1 ma kółka o średnicy 8,5 cala, których nie musimy pompować. Niektóre modele konkurencji mają kółka pompowane, co ma hulajnodze zapewniać lepszą amortyzację. Obawiałem się tym samym, że twarde kółka będą niewygodne w jeździe. Nie jest jednak tak źle. Kugoo S1 jeździ całkiem nieźle zarówno po płaskiej nawierzchni, jak i na kostce brukowej. Kółka są w stanie wjechać na progi o wysokości do 3 cm. Wykorzystanie twardych kółek eliminuje ponadto ryzyko przebicia opony.
Kugoo S1 – podsumowanie
Póki co jestem bardzo zadowolony z Kugoo S1. Okazało się, że jest to fantastyczne urządzenie dające bardzo dużo frajdy z jazdy. Ma prostą i solidną konstrukcję. Silnik spokojnie radzi sobie z ciągnięciem ciężkiego faceta, więc myślę, że nadaje się dla większości osób. Prędkości, jakie osiąga są w zupełności wystarczające. Szybsza jazda w mojej ocenie byłaby wręcz niebezpieczna.
Dużym zaskoczeniem była dla mnie wytrzymałość baterii. Mam nadzieję, że posłuży mi długo i umożliwi nie tylko jazdę rekreacyjną, ale np. dalsze wycieczki, czy też dojazdy do pracy.
Myślę, że Kugoo S1 jest świetną alternatywą dla droższych i popularniejszych hulajnóg. Za 1300 zł otrzymujemy sprzęt o osiągach modeli wartych ok. 2000 zł. Fakt, że pojazd możemy otrzymać z polskiego magazynu w bardzo krótkim czasie jest również sporym atutem. Zamawiając hulajnogę na geekbuying.com pamiętajcie o kodzie rabatowym: GKB223S.
Jeżeli pominąłem w swojej recenzji Kugoo S1 jakieś ważne informacje lub jeżeli macie jakieś pytania – koniecznie zostawcie komentarz, a postaram się odpowiedzieć.
Aktualizacja: jest już polska instrukcja obsługi – do pobrania pod tym linkiem. Sklep oferuje teraz również naprawy serwisowe w ramach gwarancji (2 lata) na terenie polski.
Na stronie pojawiła się też recenzja modelu Kugoo S1 PRO.
Dodaj komentarz
Anuluj pisanie odpowiedzi
Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.
Na most północny od Świderskiej podjedzie, czy trzeba iść? Ma tempomat? Baterie 48V? Prędkościomierz nie przekłamuje w stosunku do GPS?
Na most nie wjeżdżałem. Tego dnia co kręciłem za bardzo wiało (co chyba widać momentami na nagraniu), więc za daleko nie jeździłem. Jak tylko poprawi się pogoda to sprawdzę. Na mniejsze podjazdy dał radę wjechać w sumie bez większej różnicy w prędkości. Co do tempomatu – ma, ale działa w ten sposób że utrzymuje tempo dla danego biegu (15/20/30km/h). Bateria to 36V. Z GPS sprawdzałem tylko na komórce i wychodzi podobnie. Wahania w granicach 2km/h.
Jak budowa hulajnogi ma sie do problemów opisywanych w internecie, dotyczacych hulajnogi xiaomi:
Pękające dętki (czy tu mamy pelne kola)
Łamiąca kierownica
Przecierajace się kable od oświetlenia w błotniku/hamulcu
Pierwsze dwa wymienione problemy odpadają z uwagi na inną konstrukcję Kugoo. Dętki nie pękają, bo takowych nie ma. Koło jest twarde, nie ma w nim powietrza. Jest wykonane z jakiejś mieszanki kauczukowej, cos jak w łyżworolkach lub deskorolkach. Hulajnoga jest przez to trochę mniej przyjemna w jeździe (mniejsza amortyzacja), ale przynajmniej nie ma ryzyka, że pójdzie nam dętka. Kierownica Xiaomi „łamie się” w miejscu w którym się składa. Kugoo ma inny mechanizm, kierownica składa się u podstawy i jest zabezpieczona przed zgięciem solidnym bolcem. Raczej ciężko byłoby ją zgiąć w trakcie jazdy. Ciężko ją zgiąć nawet składając 🙂
Z kablami to trudno powiedzieć czy się nie przetrą, póki co nie zauważyłem problemu. Pewnie sporo zależy od sposobu użytkowania.
Udało się sprawdzić realny zasięg przy wadze użytkownika ok 90kg?
mam kugo od jakiegos miesiaca i u mnie zasięgi są bardzo różne, chyba to zalezy od trasy, górek itp. waże 70kg a na jednym ładowaniu raz wyjdzie 28 km, a raz nawet 34 nabiłem. Z reguy jednak staram sie nie rozładowywać do końca. W sumie nie wiem czy to nie szkodzi baterii itd.
Mam taką samą od jakiegoś czasu i jestem mega zadowolony. Śmiga jak rakieta 🙂 Żałuję tylko, że nie trafiłem na stronę wcześniej, bo przepłaciłem prawie stówę.
Zamówiona w piątek, dzisiaj kurier przywiózł, tak więc dostawa ekspresowa. Dam znac jak wrażenia po pierwszej jeździe.
Usiłuję kupić ale gdzie i w którym momencie wpisuje się ten kod rabatowy z artykułu?
Przy zakupie pod wyborem metody wysyłki (trzeba być już zalogowanym).
Dobra hulajnoga, jestem zadowolony póki co. Zasięg dużo większy niż przy Xiaomi.
W przypadku uszkodzenia się hulajnogi jak wygląda serwis i ile jest gwarancji.
Dwa lata i serwis w Polsce. Standardowo geekbuying daje rok gwarancji, ale na terenie Unii Europejskiej respektują dwuletnią rękojmię, więc w praktyce wychodzi 2 lata.
Jest już też polska instrukcja obsługi: https://affiliate.geekbuying.com/gkbaffiliate.php?id=136&url=176155
Fajny gadżet. Od tygodnia jeżdżę do pracy w Poznaniu gdzie takie urządzenia nie wzbudzają już zdziwienia gdyż sporo ludzi przemieszcza się wypożyczanymi miejskimi. Dzisiaj dostarczono drugą niebieską więc i moja żona będzie eko;). Super alternatywa do ominięcia miejskich korków i problemów z parkowaniem przy ustabilizowanej pogodzie.
Jak naprawić zawleczkę chroniącą port ładowania nie chcący ja ją wyrwałam
Najprościej będzie jak napiszesz do serwisu. Może wyślą Ci nową?
Witam. Czy ten model ma tempomat, czy ciągle trzeba trzymać palec „na gazie”?
Ma tempomat. Po osiągnięciu maksymalnej prędkości na danym biegu, utrzymuje prędkość.
I jak sprawuje sie hulajnoga? Ile przejedzie na jednym ladowaniu przy twojej wadze bo podobnie waze co Ty
Przejechane już kilkaset kilometrów i działa bez zastrzeżeń. Ślady użytkowania widać tylko na kółkach (głównie na tylnym), ale to normalne. W międzyczasie miałem kilka razy możliwość ścigać się z Xiaomi i Kugoo jest o 2-3 km szybsze. Co do zasięgu to wychodzi zwykle ok. 26 km.
Bajeczka. Dzieki za odp. Musze zamowic
A powiedz mi jeszcze jedno. Po wyladowaniu baterii da sie nia jechac odpychajac ja?
Spokojnie, z hulajnogi można korzystać jak ze zwykłej. Natomiast bateria od razu nie pada. W pewnym momencie hulajnodze zaczyna brakować mocy, napęd jest coraz słabszy, aż w pewnym momencie kompletnie przestanie jechać. Można wtedy jechać odpychając się, ale warto nie wyłączać zasilania, aby dalej korzystać z hamulca w kierownicy. Jak wyłączymy zasilanie to możemy też się odpychać, ale zostanie nam hamowanie nogami.
Hulajnoga doszla. Pierwsze wrazenia pozytywne. Zastanawiam sie nad zamiana kol na tradycyjne detkowe. Gdzie mozna znalezc do tego modelu kola
Jak z jakością, łączeniami itp po takim czasie użytkowania? Czy coś się rozluźniło?
Mam ją od kilku dni i jadąc chodnikiem słychać stukot, ale nie potrafię powiedzieć co to jest. Na asfalcie jest cichutko.
Jest jakaś możliwość modyfikacji do tej hulajnogi? Może jakieś forum?
Póki co śmiga lepiej niż się spodziewałem. Co do stukotu to trudno powiedzieć, może coś się poluzowało. O jakie modyfikacje Ci chodzi? Zmiana parametrów? Słyszałem tylko, ze z Xiaomi ludzie kombinują i zdejmują limity prędkości, ale osobiście nie uważam aby to było bezpieczne.
Witam, mam problem. Syn podczas jazdy uszkodził osłonę przedniej lampy, gdzie i czy mogę ją dokupić ? Może mi pomożesz …
Proponuję napisać do geekbuying.
Uszkodzilem wyświetlacz w hulajnodze kugoo. Czy ma ktoś może nr telefonu do serwisu w Polsce gdzie można go naprawić
Jak kupiona na geekbuying to proponuję napisać do nich: service_aftersale@geekbuying.com lub service@geekbuying.pl
Można też dzwonić do działu obsługi klienta: 22 708 88 14 (pon. – piąt. 8:00-16:00)
Pytanko odnośnie wagi. W specyfikacji jest max obciążenie do 120kg.
Ważę dokładnie tyle. Jak myślisz da Kugoo radę?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Da radę tylko będziesz jeździł trochę wolniej, zwłaszcza pod górkę. No i bierz raczej wersję PRO.
przejechalem nieco ponad 400 km nia juz, wszystko super, tylko od wczoraj po pelnym naladowaniu szybciej czerpie sie bateria, jak do tej pory nie mialem problemu z przejchaniem 21-25 km tak teraz nie wiem czy dam rade 14,, macie podony problem ? no i na pewno nie ladowalem 500 x hulajnogi jak podaje producent, wiec nie wiem co jest
Co.oznacza kontrolka m w kółku święci na żółto
Szanowni Użytkownicy wszystkich hulajnóg.
Nigdy nie zapominajcie o OCHRANIACZACH !!!! : KASK OBOWIĄZKOWO !!!
Dobrze mieć też : ochraniacze kolan, łokci, nadgarstków. Można je kupić już za ok. 50 zł.
KAŻDY UPADEK PRZY PRĘDKOŚCI POWYŻEJ 20 km/h to co najmniej wstrząs mózgu.
Żadna głowa tego nie wytrzyma i ręce też.
Sam jeżdżę KUGOO S1 i ZAWSZE ZAKŁADAM WSZYSTKIE OCHRANIACZE.
Mam 63 lata, więc dodatkowo używam ochraniacza kręgosłupa.
ŻYCZĘ BEZKOLIZYJNEJ JAZDY !!!!
AMIGO