Xiaomi Viomi V2 – recenzja robota odkurzającego
Ostatnie miesiące przyniosły nam kilka premier na rynku robotów odkurzających. Wśród nich – nowy model od Viomi. Viomi V2 to robot odkurzający oferujący przede wszystkim ogromną siłę ssącą za niewielkie pieniądze. Sprawdźcie zatem moją recenzję aby przekonać się, czy warto kupić ten model robota odkurzającego.
Viomi V2 – kolejny robot odkurzający z rodziny Xiaomi
Ostatni wysyp nowych robotów odkurzających może spowodować niezły zawrót głowy u każdej osoby, która planuje zakup takiego urządzenia do domu. Od dłuższego czasu, jedną z najpopularniejszych marek kojarzonych z robotami odkurzającymi jest Xiaomi, czyli potentat na rynku taniej elektroniki. Po ogromnym sukcesie pierwszego robota odkurzającego tej marki, czyli Xiaomi Mi Robota, na rynku pojawiło się już kilka kolejnych modeli sygnowanych marką Xiaomi, chociaż bardzo często produkowanych przez inne firmy współpracujące. Tak też jest z marką Viomi, która właśnie wypuściła drugi już model swojego robota, czyli Xiaomi Viomi V2.
Xiaomi Viomi V2 – gdzie kupić?
Xiaomi Viomi V2 póki co jest niedostępny w polskich sklepach, jednak bez problemu można go dostać w chińskich serwisach internetowych. Na chwilę obecną najlepszą ofertę znajdziecie na geekbuying.com. Ceny cały czas się wahają w zależności od promocji. Warto porównać też ceny w poszczególnych magazynach:wysyłka z Hong-Kongu, wysyłka z Niemiec lub Włoch.
Jeżeli wybierzecie wysyłkę z Hong-kongu, to koniecznie wybierzcie metodę wysyłki Priority Line. Robota dostaniecie kurierem w ciągu kilkunastu dni, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. Natomiast zamawiając robota z Niemiec lub Włoch, robot przyjdzie do Was w kilka dni.
Aktualizacja: robot wysyłany jest już z Polski pod tym linkiem.
Do 29 października możecie skorzystać z mega promocji przy współpracy z PayPal! Z kodem rabatowym: GKB20PP zbijecie cenę o dodatkowe $20, a płacąc PayPal o kolejne 5%!
Unboxing Viomi V2
Mój robot przyszedł z geekbuying.com całkiem szybko, chociaż szedł do mnie z Azji. Testowałem już wiele robotów odkurzających i to czym na dzień dobry zaskoczył mnie Viomi, to znacznie mniejsze pudełko od poprzednich robotów z Chin. Jak się okazało, robot jednak nie był mniejszy, lecz dużo ekonomiczniej spakowany wraz ze wszystkimi akcesoriami.
Zestaw po rozpakowaniu prezentował się następująco:
- robot
- stacja ładująca
- ładowarka
- pojemnik na wodę
- mop z założoną szmatką
- zapasowa szmatka (do jednoczesnego przecierania na mokro i sucho)
- 2 zmiotki przednie (w tym jedna zapasowa)
- instrukcja obsługi (w języku angielskim)
Sam robot sprawia wrażenie dobrze wykonanego, wizualnie może się podobać i w dużej mierze nawiązuje do stylistyki poprzednich robotów sygnowanych nazwą Xiaomi.
Parametry Xiaomi Viomi V2
Zanim omówimy sobie działanie robota w praktyce, wspomnijmy o jego najważniejszych parametrach technicznych:
- wymiary: 25 cm x 35 cm x 9,45 cm
- silnik: 33 W
- pojemność baterii: 3200 mAh
- siła ssąca: 2100 Pa (więcej nawet od Roborocka S50/55!)
- pojemnik na kurz: 600 ml
- pojemnik na wodę: 560 ml
- pokonywanie progów: do 2 cm
- czas pracy na jednym ładowaniu: 2,5 godziny
- obsługa: aplikacja Mi Home
To co rzuca się w oczy w stosunku do dotychczasowych modeli o zbliżonej charakterystyce to przede wszystkim siła ssąca. Dotychczas najlepsze roboty miały siłę 2000 Pa. W tym przypadku zdaniem producenta, mamy moc aż 2100 Pa!
Dodatkowo skuteczność sprzątania zwiększa zmiotka przednia oraz turboszczotka skonstruowana tak, aby można było łatwo rozplątać ją z włosów.
Warto również dodać, że robot ma zamontowany filtr HEPA, który można myć pod bieżącą wodą!
Uruchomienie Xiaomi Viomi V2
Przed rozpoczęciem pracy musimy naszego robota naładować najlepiej do pełna. Jego stacja ładująca w gruncie rzeczy działa na podobnej zasadzie jak w przypadku wszystkich urządzeń tego typu. Ważne aby była w miejscu łatwo dostępnym (najlepiej pod ścianą, ale żeby miała przynajmniej 1,5 metra przestrzeni przed sobą i po pół metra po bokach). Jeżeli mieliście już starsze roboty odkurzające to może Was natomiast zaskoczyć, że blaszki do ładowania znajdują się nie pod spodem robota, ale na jego ścianie. Stacja ładująca jest dzięki temu nieco mniejsza.
Po naładowaniu właściwie możemy już uruchomić robota wciskając duży podwójny przycisk znajdujący się na jego obudowie. Po jego naciśnięciu robot ruszy w podstawowym trybie pracy. Naciskając drugą część przycisku możemy go natomiast wysłać do ładowania. Jeżeli chcemy aby robot po prostu odkurzył co się da i wrócił do bazy, to przyciski te nam wystarczą, ale żeby skorzystać z pełni możliwości robota, musimy skorzystać z aplikacji na smartfony: Mi Home (dostępnej zarówno w GooglePlay, jak i w App Store).
Obsługa przez aplikację Mi Home
Xiaomi Viomi V2, podobnie jak większość produktów sygnowanych marką Xiaomi współpracuje z flagową aplikacją tej marki, czyli Mi Home. Jeżeli mieliście już styczność z produktami Xiaomi, to prawdopodobnie mieliście już styczność z tą aplikacją. Jeżeli nie, to po instalacji apki, musicie założyć sobie konto, z którym możecie połączyć przeróżne artykuły gospodarstwa domowego.
Z poziomu jednej aplikacji możecie nimi sterować, przeglądać różne statystyki, a nawet udostępniać innym osobom możliwość obsługi swoich sprzętów.
Musicie jednak pamiętać, że skoro sprzęt obsługiwany jest przez telefon, to musicie udostępnić mu swoją sieć Wi-Fi. W przeciwnym razie sterowanie może być utrudnione. Sama aplikacja działa już w języku polskim, natomiast w przypadku niektórych produktów musimy jeszcze korzystać z języka angielskiego. Tak jest z Viomi V2. Musicie jednak pamiętać, że sama aplikacja Mi Home, jak i oprogramowanie poszczególnych produktów bardzo często się aktualizuje i rozwijane jest o nowe funkcje. W przypadku Viomi V2 aplikacja aktualizuje się praktycznie codziennie, a niebawem będzie obsługiwana również poprzez europejskie serwery (obecnie w aplikacji trzeba wybrać chiński serwer).
Oprogramowanie robota cały czas jest rozwijane, ale już teraz oferuje niemałe możliwości.
Z poziomu aplikacji możemy przede wszystkim obserwować aktualny stan robota (poziom naładowania, lokalizację itp.). Możemy zmieniać jego ustawienia, w tym takie rzeczy jak moc ssania i tryb jazdy.
Możemy również przeglądać statystyki związane z dotychczasową pracą, jak również zaprogramować jego pracę na przyszłość (ustawiając godzinę, kiedy ma sam się włączyć).
Aktualizacja 17 października 2019: właśnie pojawiła się duża aktualizacja oprogramowania robota. Viomi V2 ma teraz nowe funkcje i nowy wygląd aplikacji. Przede wszystkim prawidłowo działa już programowanie sprzątania. Można też podzielić mapę mieszkania na pokoje i sprzątać je oddzielnie.
Obsługa za pomocą aplikacji jest bardzo intuicyjna i nie powinna sprawić nikomu kłopotu. Robot przede wszystkim bardzo dobrze utrzymuje łączność, informacje wysyłane są z robota na bieżąco.
Bardzo dobrze się nim steruje ręcznie (strzałkami), co w przypadku wielu innych robotów było problemem z uwagi na zaniki sygnału, opóźnienia itp.
Odkurzanie w praktyce
Robot w podstawowym i zapewne najczęściej wykorzystywanym trybie pracy po uruchomieniu skanuje pomieszczenie z wykorzystaniem lasera umieszczonego w niewielkiej wieżyczce, która z niego wdzięcznie wystaje. Za pomocą wspomnianego lasera, robot tworzy sobie w pamięci mapę otoczenia, która następnie zapisywana jest w jego pamięci, a do której dostęp w czasie rzeczywistym mamy w aplikacji.
Aby skorzystać z pełni funkcji ważne jest aby umożliwić robotowi dokładne zeskanowanie mieszkania. Tak sporządzona mapa zapisana będzie w jego pamięci i na jej podstawie będziemy mogli np. kazać robotowi sprzątnąć konkretny pokój.
Robot bardzo dokładnie skanuje wszystkie pomieszczenia i bardzo rozsądnie planuje sobie pracę najpierw objeżdżając dokładnie krawędzie, a następnie w sposób uporządkowany jeżdżąc wewnątrz pomieszczenia.
Efekty jego pracy są naprawdę imponujące, do wyboru mamy 3 poziomy mocy (oszczędny, standardowy i mocny). W najmocniejszym trybie robot ma naprawdę świetną moc odkurzania bez problemu zbierając kurz, włosy, piasek itp. Jest też w tym trybie znacznie głośniejszy i szybciej zużywa baterię, ale i tak jedno ładowanie spokojnie wystarczy na odkurzania nawet bardzo dużego domu (moje 50 metrowe mieszkanie odkurza w trybie powerful zużywając tylko ok. 30% baterii). Poza tym nawet w znacznie cichszym trybie ekonomicznym, robot odkurza całkiem nieźle.
Świetnie radzi sobie także z pokonywaniem progów, z moją suszarką na nóżkach grubości ok. 2 cm nie ma najmniejszych problemów, a trzeba powiedzieć, że większość robotów nie było w stanie jej pokonać.
Tak więc samo odkurzanie oceniam bardzo wysoko, zdecydowanie jeden z najlepszych, jeżeli nie najlepszy pod tym względem robot odkurzający z jakim się spotkałem.
Mopowanie w Viomi V2
O ile odkurzanie wypada w tym robocie rewelacyjnie, o tyle nie ma co się spodziewać rewolucji w przypadku mopowania. Z robota możemy bardzo łatwo wyjąć pojemnik na kurz i włożyć w jego miejsce pojemnik z wodą. Do tego podpinamy mopa i możemy przecierać podłogę na mokro. Tak też można najprościej określić tę funkcję – przecieranie podłogi na mokro. Model ten w przeciwieństwie do kilku innych dostępnych na rynku nie ma opcji jednoczesnego odkurzania i mopowania. Tym samym najpierw zaleca się aby podłogę odkurzyć, a dopiero potem mopować. Na plus trzeba zaliczyć natomiast to, ze pojemnik na wodę jest bardzo duży i umożliwia przejechanie bardzo dużej powierzchni bez konieczności uzupełniania wody. Ponadto w trakcie jazdy nie zostawia za sobą kropli wody, lecz równomiernie przeciera podłogę dobrze zwilżoną szmatką.
Ponadto w aplikacji możemy ustawić jak dużo ma zostawiać wody. Możemy zatem w razie potrzeby zmniejszyć jej ilość i spokojnie mopować nie tylko płytki, ale i np. panele podłogowe.
W tym miejscu jeszcze ważna informacja, o którą często pytacie: robot mopując nie jest w stanie rozpoznać gdzie jest dywan i samodzielnie zdecydować, że jakiejś powierzchni nie będzie sprzątał. Co zrobić zatem jeżeli macie dywany, których nie chcecie zwijać przed mopowaniem? Trzeba je zaznaczyć w aplikacji.
Oprogramowanie robota Viomi V2 umożliwia stawianie tzw. „wirtualnych ścian”, czyli wyznaczania robotowi miejsc, w które ma nie wjeżdżać. Aby to zrobić musicie mieć oczywiście zrobioną już mapę mieszkania w pamięci robota, dlatego ważne jest to o czym pisałem wcześniej, czyli aby umożliwić robotowi zrobienie mapy mieszkania.
Xiaomi Viomi V2 – podsumowanie
Podsumowując swoją recenzję Xiaomi Viomi V2 nie mam wątpliwości, że jest to obecnie jeden z najlepszych robotów na rynku. Ma przede wszystkim ogromną siłę ssącą i świetne oprogramowanie umożliwiające praktycznie większość rozwiązań spotykanych obecnie wśród robotów tego typu. Trzeba również pamiętać, że z racji korzystania z aplikacji Mi Home, można liczyć że ilość dostępnych funkcji będzie się zwiększać. Robot oferuje także świetną wręcz relację ceny do jakości, gdyż obecnie można go zamówić już za ok. 1500 zł
Ceny cały czas się wahają w zależności od promocji. Warto porównać też ceny w poszczególnych magazynach: wysyłka z Hong-Kongu, wysyłka z Niemiec lub Włoch.
Jeżeli wybierzecie wysyłkę z Hong-Kongu, to koniecznie wybierzcie metodę wysyłki Priority Line. Robota dostaniecie kurierem w ciągu kilkunastu dni, bez konieczności ponoszenia dodatkowych opłat. Natomiast zamawiając robota z Niemiec lub Włoch, robot przyjdzie do Was w kilka dni.
Biorąc pod uwagę jakość wykonania Viomi V2 i jego cenę, to uważam, że jest to jedna z najlepszych ofert na rynku robotów odkurzających.
Aktualizacja: robot wysyłany jest już z Polski pod tym linkiem. W sprzedaży pojawił się też model Viomi V2 Pro – niebawem jego recenzja.
Dodaj komentarz
Anuluj pisanie odpowiedzi
Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.
Hej po aktualizacji
Nie mogę połączyć viomi v2 do sieci wifi
Laczy się telefon z odkurzaczem i na 3 etapie jak już sam odkurzacz ma się połączyć z wifi wyskakuje timeout i każe sprawdzić czy działa wifi czy działa haslo itd ale wszystko działa….
Przed updatem wszystko było ok po update wszystko się zesralo:/
a łączysz się z siecią 2,4 Ghz, czy 5 Ghz? może sygnał jest za słaby? telefon w trakcie parowania powinien być tuż obok. Przyczyn może być wiele. Zastanawia mnie natomiast dlaczego skasowałeś dotychczasową sieć, skoro przed updatem było ok? Update nie powinien mieć wpływu na dotychczas podane dane.
I jeszcze powinien być włączony bluetooth
Dzień dobry
Kupiłam niedawno tego robota. Na początku byłam zachwycona, po paru jednak dniach moc robota znacznie się zmniejszyłam? próbowałam wszystkiego, wyczyściłam kosz i filter, i nadal nic. Wyczytałam w artykule, że robot ma trzy moce, może przez przypadek zmniejszyłam moc? Ale nie wiem jak, gzie to sprawdzić. A jeżeli to nie to, to co mogło spowodować zmniejszenie mocy? Dodam jeszcze, że zainstalowałam instalację telefonu na telefon i tu też coś się stało bo instalacja przestała działać 🙁
Proszę o odpowiedz.
Co rozumie Pani przez „instalacja przestała działać”? jak aplikacja nie działa to trzeba ją zainstalować ponownie, bez tego trudno będzie sprawdzić cokolwiek. Po ostatniej aktualizacji moc jest do wyboru w głównym widoku robota: na dole są 4 przyciski: „silent”, „standard”, „medium” i „turbo”. Najsłabsza moc to silent, największa to turbo. Pozdrawiam!
Oczywiście to była pomyłka, miałam na myśli aplikacje – że przestała działać. Zatem spróbuję jeszcze raz zainstalować i spróbuję znaleźć tę zmianę mocy w aplikacji .
Dziękuję
Witam wszystkich, czy ktoś z was miał problem z boczną miotełką bo u mnie przestała się kręcić, odkurzacz nowy użyty dwa razy
Może się poluzowała, albo coś się wkręciło (np. włosy)?
Wchodzi ciasno, włosów nie ma , normalnie ręką można kręcić , zauważyłem że tak się dzieje jak miotełka wejdzie pod wykładzinę w czasie odkurzania ( sam odkurzacz chce wjechać na wykładzinę a nie może) i odkurzacz uzna że to przeszkoda i się wycofa, myślałem że oprogramowanie odkurzacza wyczuwa to jako usterkę i blokuję miotełkę
Czyli zmiotka działa tylko czasami przestaje się kręcić? Jeżeli tak jest to wszystko z nią OK. Robot sam nią steruje i czasami uznaje że jest niepotrzebna. Oszczędza w ten sposób energię. Pozdrawiam!
Ale co znaczy że sam uznaje że miotełka jest niepotrzebna, taki odkurzacz bez bocznej miotełki jest bezużyteczny i nie ma najmniejszego sensu bo nie zbierze brudu przy ścianach i rogach pomieszczenia, rozumiem że miotełka zwalnia lub przyspiesza albo przestaje działać po napotkaniu przeszkody ale zaraz zaczyna dalej działać. W moim przypadku miotełka nie załącza się od samego początku sprzątania ( zaraz po wciśnięciu start nie ma żadnej reakcji ) moje pytanie brzmi czy odkurzacz może uznać ze w danym pomieszczeniu jest kawałek dywanu lub wykładziny który może powodować problemy z poruszaniem się odkurzacza i wyłączy miotełkę , czy ktoś miał taki przypadek czy po prostu mój egzemplarz jest uszkodzony. Prawidłowe działanie powinno być takie że po najechaniu na dywan lub wykładzinę powinien wyłączyć miotełkę ( co i tak było by bez sensu ) a po zjechaniu z wykładziny włączyć o ile jakikolwiek odkurzacz posiada taką funkcję.
W Roborocku jest podobnie, ale to działa tak, że ta zmiotka normalnie działa a zatrzymuje się tylko na pewien moment. Skoro u Ciebie nie działa już na starcie to może być jakaś awaria.
Cześć,
przejrzałem forum ale niestety nie znalazłem odpowiedzi. Czy mogę włączyć robota zdalnie z alplikacji, nie będąc w zasiegu mojej sieci? Np. siedzę w pracy, żona dzwoni, że mamusia przyjdzie z niezapowiedzianą wizyta – o zgrozo. Mogę wejść wtedy na Mi Home i go uruchomićv ???
Możesz. Twój telefon nie musi być w zasięgu Twojej sieci. Twój odkurzacz musi być. Telefon wystarczy, że będzie miał dostęp do jakiegokolwiek internetu.
Witam. Mam pytanie odnośnie wirtualnej ściany .Proszę mi podpowiedzieć czy jest opcja usunięcia wirtualnej ściany . Kiedy zdecyduje się na posprzątanie danego pokoju w którym wcześniej była ustawiona wirtualna ściana muszę dać odkurzaczowi możliwość przeskanowania Jeszcze raz całego domu ? Czy gdzies jest w aplikacji możliwość usunięcia tej czerwonej kreseczki?
wejdź w edycję mapy. można dodać nowe i usunąć stare ściany
Cześć.
Czy można programować strefy patreru (sa np room 1, room2, room3 itd), że chcemy room1 sprzątać codziennie o 10:00, a room3 co 2 dzien 0 12:00 poprzez aplikację Xiaomi Home?
Czy aplikacja Viomi robot lepiej zarządza czasem automatyzacji?
Czy obie aplikacje na ten moment oferuja to samo.
Dodam że na te chwile nie potrafię dodać odkurzacza do apliokacji Viomi. –
Być może coś robię źle, choć jeżelio obie aplikacje oferują to samo – to sobie podaruję.
Roboty w zależności od wersji współpracują z jedną lub drugą aplikacją – nie działają z obiema. Model który testowałem i który polecam działa z aplikacją Xiaomi Home. Co do samej funkcji to na chwile obecną nie da się tego robota zaprogramować w ten sposób. Można tylko zaprogramować sprzątanie całej mapy. Aplikacja Xiaomi jest natomiast dużo lepsza i jest na bieżąco aktualizowana.
Witam.
Mam pytanie odnoście funkcji mopowania dla modelu V2 który posiadam.
Po założeniu zbiornika z wodą i filtrem hepa – odkurzacz automatycznie przełącza się na mop – ale także z odkurzaczem (podczas mopowania odkurza i śmieci sypie do zbiornika z wodą (zbiornik na wodę ma specjalna sucha przestrzeń na śmieci), ale po wyjęciu filtra z tego pojemnika urządzenie już tylko mopuje – pracują tylko silniki z jazdy kół.
Chcę powiedzieć że ten odkurzać także odkurza w funkcji mopowania a siła ciągu odkurzacza jest zapamiętana z ostatnich ustawień odkurzacza.
Zatem czemu wszyscy piszą że to urzadzenie nie potrafi robić 2 funkcji jednocześnie?
Nadmieniam, że mam model V2 nie V2PRO.
To czy robot odkurza, czy mopuje, czy odkurza i mopuje jednocześnie zależy od pojemnika, który do niego włożymy. W swoim poście opisujesz działanie z pojemnikiem 2w1 (odkurzanie i mopowanie). Pojemnik ten domyślnie jest dodawany tylko do wersji PRO, ale działa też z V2.
Jak rozszyfrować z modelu czy jest wersja PRO czy zwykła?
Da się to od spodu urządzenia z naklejki sprawdzić?
Witam! Tydzień temu kupiłam tego robota ale mam problem z aplikacją. Po zeskanowaniu z kartona kodu QR w sklepie pobiera mi aplikację Xiaomi Home ( aplikacji Mi Home wcale nie widzę w sklepie Play). Dodałam robota, zeskanował mapy pomieszczeń, ustawia wirtualną ścianę ale… nigdzie nie mogę znaleźć ustawienia mocy ssania. Czytałam komentarze powyżej ale w tej aplikacji jest u dołu ekranu do wyboru: Vacuum lu Mop. Proszę o pomoc. Może ktoś używa tej apki i mi pomoże?
1. Aplikacja Mi Home nazywa sie teraz Xiaomi Home (zmienili niedawno nazwę).
2. Przewiń palcem po ekranie z dołu do góry – rozwinie Ci się dolne menu z ustawieniem mocy.
Witam serdecznie. Jakiś czas temu dokonałem aktualizacji robota . Po aktualizacji mam nową wersję aplikacji ale mam pewien problem. Nie działa mi mopowanie – robot się załącza w tryb mopowania i mopuje ale nie podaje wody. Bez względu na który poziom podawania wody ustawie to robót i tak nie wypuszcza wody – mop jest suchy. Ktoś miał podobne problemy?
Witaj, rozwiązałeś jakoś problem z mopowaniem? U mnie też nie chce mopować
Jakie jest oznaczenie modelu PRO na naklejce od spodu?
Witam !
Kupiłem Viomi V2 w sklepie BESTCENA niestety nie udało mi sparować robota z domową siecią wifi ani przez bluetooth. Po ręcznym odpaleniu przyciskiem „Power” bardzo starannie odkurzył część mieszkania (dywany, progi 2 cm bez problemu). Po mniej więcej 40 min wrócił do stacji dokującej sygnalizując niski stan baterii. Po pełnym naładowaniu nie podjął samoczynnie dalszego odkurzania. Po kolejnym uruchomieniu przyciskiem pojeździł trochę po już wcześniej odkurzonych powierzchniach i częściowo po „nowych”, niestety już po 20 min wrócił do bazy ( znowu niski stan baterii). Odesłałem sprzęt do sklepu (BESTCENA) z prośbą o wymianę. Otrzymałem następującą odpowiedź: „Jak najbardziej rozumiemy Pana niezadowolone z działania aplikacji czy samymi kłopotami odnośnie korzystania z urządzenia. Niestety jesteśmy tylko sprzedawcą, który umożliwia kupienie tego sprzętu w naszym kraju. Nie mamy wpływu na poprawność działania odkurzacza czy aplikacji z którą powinien współpracować. Odpowiedzialny jest za to producent. Dostajemy ostatnio coraz więcej informacji o nieprawidłowościach działania tego urządzenia od naszych klientów i prawdopodobnie, jeżeli sytuacja będzie się powtarzać to odkurzacz zostanie wyłączony z oferty naszego sklepu. Przepraszamy za niedogodności ”
Pomijając opisane problemy muszę stwierdzić że urządzenie jest bardzo skuteczne, duża siła ssania pokonywanie progów i innych przeszkód do 2 cm wysokości.
Co do problemów ze sparowaniem to mają je także nabywcy z poza Polski, o czym świadczą fora internetowe. Tak na dobrą sprawę nie udało mi się znaleźć jasnego algorytmu postępowania.. Jeśli kolejny egzemplarz, który mi przyślą będzie sprawiał takie same kłopotyto niestety trzeba będzie rozglądnąć się za czymś innym.
Mam pytanie gdzie jest uumieszczone i jakiej treści jest oznakowanie dotyczące kompatybilności robota v2 z aplikacjami (xiaomi home czy viomi robot) Z góry dziękuję za podpowiedź.
W swoich recenzjach staram się informować z którego sklepu pochodzi mój sprzęt między innymi po to aby uniknąć tego typu sytuacji. Wszystkie roboty sprzedawane na geekbuying działają z aplikacją Xiaomi Home. Co do innych sprzedawców to niestety mogę tylko tyle powiedzieć, że bywa różnie bo sporo osób kupiło z innych źródeł (np. allegro) i potem mieli problem. W sprzedaży cały czas są dwie wersje: jedna działa z aplikacją Viomi (stare partie produkcyjne), druga z aplikacją Xiaomi Home (nowsze partie). Nie ma znaczenia czy klient jest z Polski czy z innego kraju. Ważne jest z której partii pochodzi robot.
Większość sprzedawców nie ma pojęcia z jaką aplikacją działa dany robot. Trudno też im się dziwić, oni tego nie testują tylko kupują hurtowo i sprzedają dalej razem z pralkami, suszarkami, telewizorami itp. Jak ktoś ich pyta czy działa z aplikacją to zerkają w specyfikację w necie, tam jest że działa to mówią że działa i tyle.
Informacja z którą aplikacją współpracuje robot powinna być na kartonie, ale chyba prościej jest zamówić ze sprawdzonego sklepu który polecam niż szukać na własną rękę a potem mieć pretensje.
Witam tez mam ten odkurzacz z tej firmy i niestety pierwszy egzemplarz wylądował u nich do wymiany, problem opisałem powyżej. Co do aplikacji masz logo na kartonie że współpracuje z MiHome i tak musi być. Osobiście tez miałem problem z parowaniem miałem dwa egzemplarze i z dwoma było tak samo, walka po około 30 min żeby sparować, moja rada jest taka podczas parowania połoz odkurzacz najbliżej rutera jak to tylko możliwe naciśnij dwa przyciski na odkurzaczu tak jak w instrukcji i jak zaczną pulsować przyciski naciśnij je jeszcze raz wtedy powie po angielsku że jest gotowy do parowania i wtedy odpalasz aplikację i parujesz.
Witam!
Dzięki za podpowiedź, wypróbuję jak dostanę odkurzacz. Mam jeszcze pytanie odnośnie rutera, mój obsługuje dwie częstotliwości 2,4 GHz i 5GHz czy w związku z tym nie jest to przyczyna problemów z parowaniem. Z instrukcji wynika, że viomi v2 współpracuje z 2,4 GHz.
Z reguły jak router obsługuje obie częstotliwości to widać 2 sieci wi-fi. Musisz z listy sieci (w telefonie) wybrać tę 2,4 ghz.
Czy Viomi V2 Pro ma już możliwość zapamiętania map na dwóch piętrach ?
Witam,
Od 2 tygodni używam Viomi V2. Na początku byłem zachwycony, obecnie zniesmaczony. Ma duże problemy z softem. Już 2 razy musiałem go resetować. O dziwo pamiętał mapę, podziały, dało się z tym żyć. Ale po ostatnim resecie zgłupiał gdzie ma bazę, więc odkurzanie stref już nie działa. Pewnie muszę wywalić mapę i puścić go na ponad 2 godzinne sprzątanie domu z tworzeniem mapy. Jeśli jest rada na pokazanie mu, że baza jest w innym miejscu niż w tym, które sobie ubzdurał to o nią poproszę. Pozdrawiam i średnio polecam sprzęt obecnie.
Sprzęt jest super i też go polecam – bo taki posiadam.
Jeżeli masz mape to robot bedzie ją pamiętał, ważne że wepniesz stacje dokującą do gniazdka – wtedy jak skończy sprzątać przypomni sobie tę mapę bo to pomieszczenie już kiedys sprzątał wg zapisanej mapy. U mnie tak jest.
Witam. Mam problem z zapisaniem mapy, jest ustawione memory map w aplikacji. W połowie sprzątania jak np padnie komunikat żeby usunąć przeszkodę np nie radzi sobie przy krześle, usuwam je, ale on nadal uważa że ma przeszkodę, trzeba go wyłączyć i włączyć i wtedy nie pokazuje żadnej mapy i robi wszystko od początku. Można tak bez końca
Witam. Odkurzacz polecam w 100% robi co ma robić i tyle. Mam pytanie czy wie ktoś czy po włożeniu pojemnika 2 w 1 do V2 będzie odkurzał i mopował jak V2 pro?
Będzie odkurzał i mopował jak V2 pro.
Witajcie. Czy macie taki sam widok w aplikacji jak autor wątku. U mnie nie widać regulacji mocy ssacej, regulacji wody czy oszczędzania energii? Co robie nie tak? Czy niepotrzebnie wybrałem Polskę? Czy model V-RVCLM21B to V2 pro bo mam wątpliwości
Przesuń palcem po ekranie do góry. Opcje o których piszesz są w dolnym rozwijanym menu.
Witajcie, prośba o info jak zachowa się robot w sytuacji gdy po odkurzeniu parteru przełożę go na 1 piętro? Posprząta? zrobi mapę nowego piętra? Zniknie mapa parteru? Da się z tego robota korzystać na parterze i na piętrze?
zrobi mapę od nowa
Cześć!
Jaki ten robot ma sposób mopowania? Czy taki jak opisano w recencji V2 pro („Sposób jazdy robota w trakcie mopowania nieco różni się od tego w trakcie odkurzania. Viomi V2 PRO zamiast po linii prostej robi lekkie skręty w lewo i prawo oraz jeździ do przodu i do tyłu.”)?
Witaj,
po zrobieniu mapy np. na parterze i przeniesieniu odkurzacza na piętro razem z bazą, aplikacja zacznie rysować nową mapę. Po zakończeniu odkurzania aplikacja zapyta się, czy zapisać nową mapę, czy pozostawić starą/poprzednio zapisaną (np. tą z parteru). Ja pozostawiam tą poprzednią, bo częściej odkurzam właśnie parter, gdzie mogę zaznaczyć np. oddzielne (częstsze) odkurzanie kuchni lub wiatrołapu. Po to właśnie jest zapamiętywanie map, aby sobie planować. Na początku myślałem, że to będzie problem (oczywiście fajnie byłoby aby można było zapisywać kilka map), ale w sumie teraz mi to nie przeszkadza – odkurzanie planuję na parterze (wirtualne ściany, ponawianie pomieszczeń), a na piętrze wrzucam odkurzacz na całą powierzchnię i jest ok.
Na marginesie – w aplikacji zalogowałem się na to samo konto na dwóch różnych telefonach i podgląd i pełny dostęp do sprzętu mają u nas dwie osoby.
A czym różni się ten robot odXiaomi Mi Home Robot Mijia STYJ02YM? Cena tego drugiego jest około 300pln niższa od viomi V2 pro.
STYJ02YM produkowany jest na Chiny, Viomi na Europę
Mam Viomi V2 od października.
Ostatnio przestał podawać wodę podczas mopowania. Pojawił się tez problem z wydajnością baterii, kiedyś wystarczyła na dużo dłużej, niekiedy nie da rady dokończyć powierzchni 75m2 .
Ostatnio tak się zakręcił na otwartej przestrzeni, kręcił się w kółko na panelach-dywanie (nic go nie ograniczało) że padła bateria – nie dokończył sprzątania.
Macie jakieś pomysły co z tym mopowaniem?
Hej,
Mam to okrągłe szczęście od miesiąca i to co mogę powiedzieć to zachwyt i trwoga 😀
Zachwyt, bo uruchamiając go raz na dwa dni na odkurzanie, wreszcie mam dom „ogarnięty”.
Po mopowaniu cudów się nie spodziewałąm, ale okazalo się, że sprawuje się nadzwyczaj dobrze – sciereczka z mikrofibry była wręcz czarna i trochę mi zajęło jej doczyszczenie. Wiadomo, że zaschniętych plam po kawie/soku w kuchni nie ruszy, ale to jak sobie radzi na codzień absolutnie wystarcza 🙂
No i trwoga – czyli po miesiącu przestał działać :(:(:( Kupiony na Gearbest w Viomi Official Store, pierwszy ticket na Gerabest olewka, minął tydzień i złożyłam kolejny, mam nadzieję że powiedzą jak naprawić lub wymienią, bo życia sobie bez niego nie wyobrażam 😀
Hej. Być może spowodowane jest koronowirusem. Z tego co sie orientuję chiczycy mają przerwę do 1 marca.
Hej, pewnie masz rację. Na czacie napisali coś o opóźnieniach z okazji obchodów nowego roku (zrzucanie winy na wirusa raczej nie byłoby zbyt dyplomatyczne hehe) i obiecali nadać priorytet. Na razie cisza 🙁
Czy orientujecie się czy po aktualizacji oprogramowania (opcja vacuum&mop) i dokupieniu pojemnika 2 in 1 z wersji viomi pro bede mogła korzystac z tej opcji w swoim modelu viomi v2 (nie pro)?
Cześć, jestem szczęśliwym posiadaczem VIOMI V2 PRO. Popracował 2 tygodnie (sprawował się całkiem dobrze) i nagle bez przyczyny zaczął szwankować, tzn. jeździ tylko w koło tak jakby jedno kółko wolniej sie kręciło przez co nie jest w stanie wrócić do bazy an sprzątać według algorytmu. Komunikacja z nim jest, pomieszczenie skanuje ale jeździ tylko zataczając koła. Pytanie czy to może być jakiś defekt programowy czy raczej pakować go i odsyłać? Ruszając koła ręką nie czuć żadnej blokady.
Zadaj najpierw pytanie sklepowi. Może rozwiązanie jest banalne.
Witam. Właśnie doszedł Viomi Cleaning Robot (works with Mijia) . Niestety mam problem żeby go sparować z telefonem. Apka Mi Home wgrana, konto założone ale nie wykrywa robota. Próbowałem 15 razy i echo…Częstotliwość jest 2,4Ghz. Jakieś pomysły ?? Telefon był przy urządzeniu w momencie parowania go z robotem…
Czy ktoś ma podbny problem? Dwie sieci wifi, 3/4 mieszkania sprzatam bez problemu kiedy jednak traci zasięg pierwszej sieci to głupieje i nie kończy sprzątania, nie zapisuje mapy, można coś z tym zrobić czy brak jednej sieci wifi skreśla mi możliwość użycia w całym mieszkaniu tego robota?
a jakim cudem połączyłeś robota z dwiema sieciami wi-fi? 🙂 byłem przekonany, że robota można połączyć tylko z jedną siecią. Nie mniej jednak podstawowe sprzątanie powinien robić i bez zasięgu. Po prostu jak straci zasięg to nie mamy możliwości podglądu jego pracy w tym czasie. To co zrobił zobaczymy dopiero jak odzyska połączenie.
Tak, właśnie działa na jednej sieci i jak tracił zasięg to miałem wrażenie że wariował, próbowałem 2 razy i nie zrobił pełnego skanowania. No spróbuję jeszcze raz, może jaki przypadek skoro mówisz, że powinien bez zasięgu dokończyć.
W jaki sposób można przełączyć Viomi na mopowanie w jodełkę? Mój jeździ wg innego algorytmu i nie widzę w aplikacji opcji przełączenia?
Proszę o pomoc, Viomi nie chce odkurzać i mopować. Nie rozpoznaje pojemnika 2 in 1. Prosi o włożenie odpowiedniego pojemnika.
Dzień dobry. Cz mogę poprosić o link do stacji
dokującej do robota viomi v2 – v2 pro.
Bo nie mogę znaleźć jej nigdzie
Chwilowo sie wyprzedały, ale jakby co to szukaj tutaj
Robot porusza się w sposób nieuporządkowany. Nie potrafi wykonać i zapisać mapy. Proszę o pomoc.
ale jak ktoś ma Ci pomóc? jak robot ma usterkę to pisz do sprzedawcy.
Viomi V2 Pro, jestem bardzo zadowolona z jego zakupu, ale po ostatniej aktualizacji mopowanie mnie zawodzi. Woda, nawet na najniższym poziomie wylewa się zbyt intensywnie, co powoduje, że podłoga jest bardzo mokra (nie jest to zbyt dobre dla paneli) a pojemnik wystarcza na zmopowanie max 2 pomieszczeń w najlżejszej opcji. Dodatkowo woda z pojemnika wylewa się cały czas, grawitacyjnie, więc jak się gdzieś zaklinuje, to pod robotem jest kałuża. Nie mopuję podłogi, gdy jestem po za domem, bo to zbyt ryzykowne. Też tak macie? Czy to w moim robocie jest coś nie tak?