Gdzie serwisować roboty iLife?
Roboty sprzątające iLife cieszą się niezmiennie dużą popularnością. Większość osób zamawia je na Aliexpress lub w innych chińskich serwisach, z uwagi na znacznie niższe ceny w stosunku do polskich sklepów. W tym kontekście pada jednak często pytanie o serwisowanie robotów i o to czy trzeba je w razie awarii odsyłać do Chin. Okazuje się, że da się tego bardzo łatwo uniknąć.
Gwarancja Aliexpress – podstawowe fakty
Większość osób decydujących się na zakup robota odkurzającego z Chin wybiera serwis Aliexpress.com. W Internecie znajdują się setki mniej lub bardziej rzetelnych opisów dotyczących składania reklamacji na Ali. Niestety w dużej mierze oparte są one o błędne przekonanie, że Aliexpress to sklep, podczas gdy jest to platforma sprzedażowa na której swoje oferty ma bardzo wielu sprzedawców i każdy z nich ma inną politykę gwarancyjną. Konsekwencją tego są liczne stereotypy i mity krążące na temat zakupów na Aliexpress. Jedni uważają, że kupując tam jesteśmy pozbawieni jakiejkolwiek ochrony prawnej, jeszcze innym wydaje się, że mogą podobnie jak w polskim sklepie internetowym, odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W rzeczywistości natomiast nasze prawa w dużej mierze zależą po pierwsze od tego co kupujemy, po drugie od tego u kogo kupujemy.
Poszczególni sprzedawcy na Aliexpress w większości przypadków szczegółowo opisują zarówno terminy na zgłoszenie ewentualnych awarii, jak i to co podlega gwarancji. W zdecydowanej jednak większości przypadków nie będzie nam przysługiwało prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny. Co innego jeżeli otrzymany towar będzie wadliwy (lub nie otrzymamy go w ogóle). Wtedy bez problemu zgłaszamy roszczenie przez Aliexpress. Serwis ten zapewnia nam świetną ochronę przed nierzetelnymi sprzedawcami, którzy nie wyślą nam zamówienia lub też otrzymany produkt będzie niezgodny z zamówieniem. Zgłaszamy taką sytuacje poprzez Aliexpress (opcja „otwórz spór”) i jeżeli nie dogadamy się ze sprzedawcą odnośnie rozwiązania problemu, Aliexpress w uzasadnionych przypadkach zwróci nam pieniądze.
Aliexpress jednak nie zapewnia serwisu zamawianych produktów. Serwisowanie, naprawy gwarancyjne itp. odbywa się wyłącznie poprzez kontakt ze sprzedawcą. To od niego zależy, czy i gdzie musimy odesłać uszkodzony sprzęt. Czasami będzie to jakiś lokalny magazyn, a czasami Chiny. Musimy się niestety z tym liczyć.
Serwisowanie robotów iLife zakupionych na Aliexpress
W przypadku robotów iLife sytuacja ma się dokładnie tak jak to opisałem powyżej. Są one oferowane przez różnych sprzedawców, w tym również na Aliexpress.
Osobiście polecam Wam kupowanie w oficjalnym sklepie producenta pod tym linkiem. Oferuje on rok gwarancji na wszystkie roboty, które wysyła do Polski najczęściej z hiszpańskiego magazynu. W razie awarii niestety musimy odesłać robota na własny koszt za granicę, ale producent nie odmawia naprawy, a w wielu przypadkach pomaga pozbyć się usterki bez konieczności wysyłania robota.
Jego sieć magazynów i punktów serwisowych jest coraz większa:
Serwisowanie robotów iLife w Polsce
Co jednak w sytuacji, kiedy nie chcemy ponosić ryzyka wysyłki sprzętu do zagranicznego serwisu? Rozwiązania są dwa:
Pierwsze dość oczywiste – możemy kupić robota w polskiej dystrybucji, np. u oficjalnego polskiego dystrybutora: www.wdomu24.pl kupując tam możecie skorzystać z rabatu 50 zł z kodem: 50BEZ
Ceny są znacznie wyższe niż na Aliexpress, ale macie polską dwuletnią gwarancję.
Drugie rozwiązanie może natomiast zadowolić również tych którzy już kupili robota na Aliexpress. Szczecińska firma Polor Sp. z o.o., która jest oficjalnym przedstawicielem iLife w Polsce, wprowadziła usługę serwisową ILIFE – SERWIS DLA WSZYSTKICH.
Więcej informacji na jej temat znajdziecie pod tym linkiem.
Z usługi mogą skorzystać wszyscy użytkownicy robotów sprzątających marki iLife, którzy swój sprzęt zakupili bez polskiej gwarancji (np. na Aliexpress).
Jest to ciekawa alternatywa dla wysyłki reklamacyjnej do chińskiego dostawcy.
Naprawa w takiej sytuacji jest płatna, ale ceny wydają się bardzo rozsądne. Przewidywany koszt wykonania usługi nie powinien przekraczać 79 zł plus koszt części. Przesyłka urządzenia w obie strony to koszt 30 zł. Na naprawę serwis udziela 3 miesięcznej gwarancji. Warto też podkreślić, że naprawa dokonywana jest przez osoby dobrze znające markę, z wykorzystaniem oryginalnych części od producenta.
Na koniec cenna informacja od przedstawiciela marki ilife w Polsce:
Czy nie obawiacie się zalewu zepsutych urządzeń?
Zdecydowanie nie. Roboty sprzątające ILIFE charakteryzują się solidnym wykonaniem czego potwierdzeniem są statystyki i opinie użytkowników. Analizowany odsetek awarii dotychczas wyprodukowanych robotów nie przekracza 1-2%.
Występujące problemy z urządzeniami, to często usterki wynikające z braku bieżącej konserwacji, o której zapominamy w przypadku robotów, a którą użytkownik powinien regularnie przeprowadzać sam. Nierzadko to problem z zapchanym filtrem powietrza, zaplątane włosy w kołach napędowych, czy szczotkach, pogarszają pracę urządzeń, nie wymagające interwencji serwisu. – odpowiada szef projektu Mariusz Kulesza
Tak więc niezależnie gdzie kupiliście swojego robota, pamiętajcie aby dbać o niego jak należy, a jest duża szansa, że posłuży Wam na długo.
Jeżeli jeszcze nie wybraliście swojego robota odkurzającego, to koniecznie zapoznajcie się z moim poradnikiem jak wybrać robota oraz z rankingiem najlepszych robotów odkurzających.
Ja kupiłam i life h70 nawet miesiąc nie popracował. Zaczął z niego lecieć dym i się spalił mimo czyszczenia regularnie.
Zgłoś na reklamację. Jak masz odkurzacz od miesiąca to powinna jeszcze obowiązywać.
Mam model Ilife 7. Po 2 miesiącach zepsuł się jeden silnik. Zgłosiłem do producenta. W odpowiedzi otrzymałem nowy silnik, który sam sobie miałem wymieć. Przesłałem sprzęt do Polor Sp. z o.o celem wymiany – zapłaciłem 159 lub 179 zł(dokładnie nie pamiętam). Łączny czas, który minął od momentu zgłoszenia usterki do naprawy to ponad 5miesięcy 🙁
Sprzęt pojeździł 3 miesiące i znów się zepsuł, na razie jeszcze nie wiem co 🙁
Generalnie słabo to wygląda. Zaoszczędzone pieniądze na zakupie już wydałem na serwis i wszystko wskazuje na to że wydam więcej.
A mój v5s pro jeździ codziennie, lecz po dwóch latach czas odkurzania się zmniejszył z 2h do 40minut, więc szukam nowej baterii.