Gdzie serwisować roboty iLife?
Roboty sprzątające iLife cieszą się niezmiennie dużą popularnością. Większość osób zamawia je na Aliexpress lub w innych chińskich serwisach, z uwagi na znacznie niższe ceny w stosunku do polskich sklepów. W tym kontekście pada jednak często pytanie o serwisowanie robotów i o to czy trzeba je w razie awarii odsyłać do Chin. Okazuje się, że da się tego bardzo łatwo uniknąć.
Gwarancja Aliexpress – podstawowe fakty
Większość osób decydujących się na zakup robota odkurzającego z Chin wybiera serwis Aliexpress.com. W Internecie znajdują się setki mniej lub bardziej rzetelnych opisów dotyczących składania reklamacji na Ali. Niestety w dużej mierze oparte są one o błędne przekonanie, że Aliexpress to sklep, podczas gdy jest to platforma sprzedażowa na której swoje oferty ma bardzo wielu sprzedawców i każdy z nich ma inną politykę gwarancyjną. Konsekwencją tego są liczne stereotypy i mity krążące na temat zakupów na Aliexpress. Jedni uważają, że kupując tam jesteśmy pozbawieni jakiejkolwiek ochrony prawnej, jeszcze innym wydaje się, że mogą podobnie jak w polskim sklepie internetowym, odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. W rzeczywistości natomiast nasze prawa w dużej mierze zależą po pierwsze od tego co kupujemy, po drugie od tego u kogo kupujemy.
Poszczególni sprzedawcy na Aliexpress w większości przypadków szczegółowo opisują zarówno terminy na zgłoszenie ewentualnych awarii, jak i to co podlega gwarancji. W zdecydowanej jednak większości przypadków nie będzie nam przysługiwało prawo odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny. Co innego jeżeli otrzymany towar będzie wadliwy (lub nie otrzymamy go w ogóle). Wtedy bez problemu zgłaszamy roszczenie przez Aliexpress. Serwis ten zapewnia nam świetną ochronę przed nierzetelnymi sprzedawcami, którzy nie wyślą nam zamówienia lub też otrzymany produkt będzie niezgodny z zamówieniem. Zgłaszamy taką sytuacje poprzez Aliexpress (opcja „otwórz spór”) i jeżeli nie dogadamy się ze sprzedawcą odnośnie rozwiązania problemu, Aliexpress w uzasadnionych przypadkach zwróci nam pieniądze.
Aliexpress jednak nie zapewnia serwisu zamawianych produktów. Serwisowanie, naprawy gwarancyjne itp. odbywa się wyłącznie poprzez kontakt ze sprzedawcą. To od niego zależy, czy i gdzie musimy odesłać uszkodzony sprzęt. Czasami będzie to jakiś lokalny magazyn, a czasami Chiny. Musimy się niestety z tym liczyć.
Serwisowanie robotów iLife zakupionych na Aliexpress
W przypadku robotów iLife sytuacja ma się dokładnie tak jak to opisałem powyżej. Są one oferowane przez różnych sprzedawców, w tym również na Aliexpress.
Osobiście polecam Wam kupowanie w oficjalnym sklepie producenta pod tym linkiem. Oferuje on rok gwarancji na wszystkie roboty, które wysyła do Polski najczęściej z hiszpańskiego magazynu. W razie awarii niestety musimy odesłać robota na własny koszt za granicę, ale producent nie odmawia naprawy, a w wielu przypadkach pomaga pozbyć się usterki bez konieczności wysyłania robota.
Jego sieć magazynów i punktów serwisowych jest coraz większa:
Serwisowanie robotów iLife w Polsce
Co jednak w sytuacji, kiedy nie chcemy ponosić ryzyka wysyłki sprzętu do zagranicznego serwisu? Rozwiązania są dwa:
Pierwsze dość oczywiste – możemy kupić robota w polskiej dystrybucji, np. u oficjalnego polskiego dystrybutora: www.wdomu24.pl kupując tam możecie skorzystać z rabatu 50 zł z kodem: 50BEZ
Ceny są znacznie wyższe niż na Aliexpress, ale macie polską dwuletnią gwarancję.
Drugie rozwiązanie może natomiast zadowolić również tych którzy już kupili robota na Aliexpress. Szczecińska firma Polor Sp. z o.o., która jest oficjalnym przedstawicielem iLife w Polsce, wprowadziła usługę serwisową ILIFE – SERWIS DLA WSZYSTKICH.
Więcej informacji na jej temat znajdziecie pod tym linkiem.
Z usługi mogą skorzystać wszyscy użytkownicy robotów sprzątających marki iLife, którzy swój sprzęt zakupili bez polskiej gwarancji (np. na Aliexpress).
Jest to ciekawa alternatywa dla wysyłki reklamacyjnej do chińskiego dostawcy.
Naprawa w takiej sytuacji jest płatna, ale ceny wydają się bardzo rozsądne. Przewidywany koszt wykonania usługi nie powinien przekraczać 79 zł plus koszt części. Przesyłka urządzenia w obie strony to koszt 30 zł. Na naprawę serwis udziela 3 miesięcznej gwarancji. Warto też podkreślić, że naprawa dokonywana jest przez osoby dobrze znające markę, z wykorzystaniem oryginalnych części od producenta.
Na koniec cenna informacja od przedstawiciela marki ilife w Polsce:
Czy nie obawiacie się zalewu zepsutych urządzeń?
Zdecydowanie nie. Roboty sprzątające ILIFE charakteryzują się solidnym wykonaniem czego potwierdzeniem są statystyki i opinie użytkowników. Analizowany odsetek awarii dotychczas wyprodukowanych robotów nie przekracza 1-2%.
Występujące problemy z urządzeniami, to często usterki wynikające z braku bieżącej konserwacji, o której zapominamy w przypadku robotów, a którą użytkownik powinien regularnie przeprowadzać sam. Nierzadko to problem z zapchanym filtrem powietrza, zaplątane włosy w kołach napędowych, czy szczotkach, pogarszają pracę urządzeń, nie wymagające interwencji serwisu. – odpowiada szef projektu Mariusz Kulesza
Tak więc niezależnie gdzie kupiliście swojego robota, pamiętajcie aby dbać o niego jak należy, a jest duża szansa, że posłuży Wam na długo.
AKTUALIZACJA: od niedawna świetną usługę oferuje Ulubiony Serwis – tutaj szczegóły. Korzystając z ich oferty możecie naprawić robota dowolnej marki w bardzo konkurencyjnej cenie i nie ponosicie przy tym kosztów wysyłki. Macie do tego bezpłatną diagnozę usterki i ponosicie tylko koszt ewentualnej naprawy, jeżeli się na takową zdecydujecie. Obecnie jest to najlepsza opcja na naprawę pogwarancyjną robota sprzątającego dowolnej marki.
Jeżeli jeszcze nie wybraliście swojego robota odkurzającego, to koniecznie zapoznajcie się z moim poradnikiem jak wybrać robota oraz z rankingiem najlepszych robotów odkurzających.
Ja kupiłam i life h70 nawet miesiąc nie popracował. Zaczął z niego lecieć dym i się spalił mimo czyszczenia regularnie.
Zgłoś na reklamację. Jak masz odkurzacz od miesiąca to powinna jeszcze obowiązywać.
Mam model Ilife 7. Po 2 miesiącach zepsuł się jeden silnik. Zgłosiłem do producenta. W odpowiedzi otrzymałem nowy silnik, który sam sobie miałem wymieć. Przesłałem sprzęt do Polor Sp. z o.o celem wymiany – zapłaciłem 159 lub 179 zł(dokładnie nie pamiętam). Łączny czas, który minął od momentu zgłoszenia usterki do naprawy to ponad 5miesięcy 🙁
Sprzęt pojeździł 3 miesiące i znów się zepsuł, na razie jeszcze nie wiem co 🙁
Generalnie słabo to wygląda. Zaoszczędzone pieniądze na zakupie już wydałem na serwis i wszystko wskazuje na to że wydam więcej.
A mój v5s pro jeździ codziennie, lecz po dwóch latach czas odkurzania się zmniejszył z 2h do 40minut, więc szukam nowej baterii.