Eleglide Mopride 2 – elektryczny rower górski

Rower elektryczny może być świetnym rozwiązaniem nie tylko do miasta. Wybierając odpowiedni, nieco lżejszy model z dużymi kołami, dobrym zawieszeniem i układem hamulcowym możemy cieszyć się z niego również podczas wycieczek plenerowych. Zobaczcie jak w moim teście sprawdził się elektryczny rower górski Eleglide Mopride 2.

Porządny egzemplarz na rynku rowerów elektrycznych Eleglide Mopride 2

W sprzedaży znajdziecie już bardzo dużo rowerów elektrycznych na każdą kieszeń, jednak moim zdaniem Eleglide Mopride 2 mocno podnosi poprzeczkę konkurencji. Mamy tu do czynienia z naprawdę porządnym elektrycznym rowerem górskim, który oferuje bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Sprawdźcie koniecznie jak ten model wypadł w moim niezależnym teście.

Eleglide Mopride 2 - jazda po szutrowej drodze widok z tyłuRower do testów otrzymałem ze sklepu Geekbuying.pl, który ma bardzo dobrą ofertę na ten model. Ponadto mają go w kilku wariantach/wersjach.

Sprawdź aktualną cenę:

Eleglide Mopride 2 – Unboxing

Standardowo sprawdźmy czego możemy się spodziewać odbierając przesyłkę od kuriera. Otrzymujemy tu naprawdę pokaźnych rozmiarów pudło, które waży prawie 28 kg.

Eleglide Mopride 2 - pudełko

W środku znajdziemy następujące elementy:

  • Rower Elektryczny
  • Instrukcja Obsługi
  • Ładowarka
  • Pedały
  • Tylny odblask
  • 4 odblaski szprychowe
  • Reflektor przedni
  • Siodełko
  • Wyświetlacz LCD
  • Zestaw 2 kluczy
  • Zestaw Narzędzi
  •  Zestaw Przepustnicy

Eleglide Mopride 2 - składanie roweru

Rower wymaga samodzielnego złożenia przy pomocy dołączonego zestawu narzędzi i kluczy. W niektórych etapach możecie potrzebować drugiej osoby do pomocy, żeby na przykład przytrzymała element, jak np. kierownicę przy skręcaniu. Niemniej montaż choć rozbudowany, nie jest bardzo trudny a wszystkie etapy procesu są szczegółowo opisane w załączonej instrukcji.

Eleglide Mopride 2 - w trakcie składania

Tak wygląda gotowy rower już po złożeniu.

Eleglide Mopride 2 - złożony rowerBudowa roweru i kluczowe parametry

Wygląd i wyposażenie

Eleglide Mopride 2 - wygląd roweruZacznijmy od wyglądu. Rower jest solidnie wykonany i ma typową sylwetkę roweru górskiego z baterią umieszczoną na poprzeczce ramy. Jest stosunkowo lekki, waży 22 kg, jego rama jest wykonana ze stopu aluminium. Mopride 2 jest zaopatrzony w jasny reflektor LED i odblask z przodu oraz odblask z tyłu, pod siodełkiem.

Eleglide Mopride 2 - duże kołaRower już na pierwszy rzut oka wyróżnia się przede wszystkim dużymi kołami. Rowery elektryczne w zbliżonej cenie mają z reguły znacznie mniejsze koła. Nie każdemu to odpowiada, zwłaszcza jeżeli planujecie dłuższe podróże, a przede wszystkim szybszą jazdę z użyciem siły mięśni (nie tylko napędu elektrycznego). W moim modelu koła mają 29 cali średnicy i są wyposażone w pneumatyczne 2,4-calowe opony Kenda.

Eleglide Mopride 2 - opony KendaZasięg roweru i prędkość

Eleglide Mopride 2 - jazda po szutrowej drodzeSkoro mamy do czynienia z elektrykiem, kluczowa będzie kwestia silnika i baterii. Mamy tu do dyspozycji mocny silnik bezszczotkowy, który osiąga maksymalną moc aż 570 W i moment obrotowy 55Nn. Maksymalne obciążenie roweru to 120 kg. Pamiętajmy, że wsparcie elektryczne jest tutaj ograniczone do 25 km/h (możemy jechać szybciej, ale dzięki pedałowaniu), a moc znamionowa silnika to 250 W (czyli sprzęt spełnia normy określone przepisami dla pojazdów tego typu).

Eleglide Mopride 2 - parametryDodajmy, że prędkość maksymalną 25 km/h, można rozszerzyć do 32 km/h. Pamiętajcie jednak, aby legalnie z korzystać z roweru i w ruchu drogowym dostosować prędkość do obowiązujących ograniczeń.

Eleglide Mopride 2 - akumulatorRower ma sporej pojemności wymienny akumulator litowo-jonowy 15 Ah, co oznacza, że na jednym ładowaniu może przejechać do 125 km. Taki maksymalny zasięg jest możliwy w optymalnych warunkach: waga pasażera 75 kg, temperatura 26 ℃, przy stałej prędkości 15 km/h, na płaskich drogach bez silnego wiatru.

Opcje wspomagania

Eleglide Mopride 2 - jazda po asfalcieEleglide Mopride 2 oferuje dużą regulację trybów i sposobu jazdy. Mamy do dyspozycji 5 poziomów wspomagania pedałowania: 12, 16, 20, 23 i 25 km/h oraz tryb chodzenia. Do tego rower ma 24-biegową przekładnię Shimano. Dzięki przerzutkom dostosujemy ustawienia łańcucha do warunków i naszych możliwości jazdy. Do wyboru mamy 3 biegi z przodu i 8 biegów z tyłu, co pozwala na wygodną jazdę niezależnie od warunków i ukształtowania terenu.

Eleglide Mopride 2 - opony KendaZawieszenie i hamulce

Skoro już jesteśmy przy warunkach terenowych, Mopride 2 jest wyposażony w przedni amortyzator hydrauliczny, dzięki któremu poradzimy sobie również z jazdą po trudniejszym terenie. Ten ma 100 mm skoku zawieszenia i jest wyposażony w blokadę, którą szybko zablokujemy zawieszenie gdy chcemy jechać szybko po płaskiej drodze. Z drugiej strony łatwo odblokujemy je aby wygodnie pokonywać wyboiste ścieżki.

Eleglide Mopride 2 - amortyzator z blokadąW razie potrzeby bezpiecznie i skutecznie zahamujemy dzięki podwójnym hydraulicznym hamulcom tarczowym. Nie musimy też przejmować się, nagłym załamaniem pogody, Eleglide Mopride 2 ma poziom wodoodporności IPX4.

Eleglide Mopride 2 - jazda po lesieSterowanie wspomaganiem

Najważniejsze parametry jazdy, w tym poziom naładowania baterii mamy podane na sporej wielkości (1,75 cala), czytelnym wyświetlaczu LCD. Możemy tu m.in. przełączać poziomy wspomagania, ustawiać limit czasu ekranu czy aktywować tryb chodzenia. Ponadto w rower możemy sparować też z dedykowaną aplikacją mobilną Eleglide.

Eleglide Mopride 2 - wyświetlacz LEDApka jest do pobrania zarówno na iPhony, jak i smartfony z Androidem. Dzięki niej możemy aktywować więcej funkcji, takich jak blokowanie roweru, ustawianie hasła i dostosowywanie limitu czasu ekranu do naszych potrzeb.

 

Wrażenia z użytkowania Mopride 2

Pierwsze wrażenia

Eleglide Mopride 2 - recenzja elektrycznego roweru górskiegoWarte podkreślenia są zgrabna sylwetka roweru i to, że jak na elektryk jest naprawdę lekki pomimo sporych rozmiarów. Dzięki temu jazda tym rowerem po szutrowych nieutwardzonych ścieżkach albo wzniesieniach jest bardzo wygodna. Przypomnę, że waży 22 kg, dzięki czemu nie miałem problemu z podniesieniem go, albo zniesieniem z niewysokich schodów.

Eleglide Mopride 2 - podnoszenie roweruWysokość roweru jest odpowiednia dla osoby dorosłej, ja mam około 180 cm wzrostu i jeździ mi się nim bardzo komfortowo, dostosowanie wysokości siodełka nie stanowi problemu. W kwestii wygody, jedyne na co mógłbym ponarzekać to siodełko. Jest wykonane z pianki i moim zdaniem średnio wygodne, więc na dłuższe wyprawy wymieniłbym je na wygodniejsze. To jest jednak drobiazg.

Eleglide Mopride 2 - siodełkoMocny silnik i pojemny wyjmowany akumulator

Rower ma mocny silnik i moim zdaniem rozpędza się naprawdę dynamicznie, dobrze radzi sobie na podjazdach i poradzi sobie z pasażerem o wadze nawet 120 kg. Akumulator w Eleglide Mopride M2 jest wystarczająco pojemny aby zapewnić zasięg na dłuższe kilkugodzinne trasy do 100 km.

Eleglide Mopride 2 - w trakcie jazdyPrzyznam, że trochę mi zajęło żeby go rozładować. Realny zasięg, jaki uzyskałem na tym rowerze to nieco ponad 100 km, ale nie były to warunki optymalne. Przy mniejszej wadze i niższej prędkości pewnie zasięg byłby wyższy. Moim zdaniem ten rower jest świetny na długie przejażdżki i turystyczne wypady poza wytyczonymi ścieżkami rowerowymi.

Eleglide Mopride 2 - blokowanie bateriii kluczemZaletą akumulatora jest też to, że jest łatwy do wyjęcia. Wystarczy przekręcić kluczyk i odpiąć baterię. Jeśli chcecie naładować akumulator bez konieczności przenoszenia całego roweru, to docenicie tę opcję.

Eleglide Mopride 2 - wyjmowanie baterii

Jazda rowerem Eleglide Mopride 2

Dobre wrażenia z jazdy to moim zdaniem w sporej mierze zasługa dużych kół. Te są wyposażone w pneumatyczne gumowe opony, które mają bardzo dobrą przyczepność. Rowerem jedzie się płynnie i wygodnie, nawet w trudniejszym terenie.

Eleglide Mopride 2 - pompowanie oponZwróćmy też uwagę na profil opon, różni się od opon w moich poprzednich elektrykach. Myślę, że ten profil opon dodatkowo przyczynia się do lepszych wrażeń z jazdy po nierównej powierzchni. Naprawdę jazda po wertepach jest bardzo przyjemna a docenić trzeba tu też zawieszenie.

Eleglide Mopride 2 - jazda po nierównej drodzeZawieszenie hydrauliczne w tym rowerze jest bardzo czułe. Amortyzator z blokadą pozwala na dostosowanie jazdy do warunków na drodze. Na asfalcie wyłączam amortyzator i rower jedzie płynnie dzięki twardszemu zawieszeniu. Jeśli zjeżdżam na szutrową wyboistą drogę amortyzator świetnie wybiera nierówności. Do tego hamulce zapewniają większą siłę hamowania i są trwalsze od tradycyjnych, mechanicznych hamulców.

Eleglide Mopride 2 - jazda po szutrowej drodzeDo minusów tego roweru zaliczyłbym z kolei brak błotników. Z uwagi na jego parametry, naturalnym jest korzystanie z roweru poza czystymi ścieżkami rowerowymi. W razie załamania pogody błotniki moim zdaniem byłyby bardzo przydatne. W wyposażeniu Eleglide nie ma też bagażnika. O ile wyobrażam sobie, że w tego typu rowerze górskim bagażnik nam się nie przyda, to część elektryków na rynku ma już takie wyposażenie.

Eleglide Mopride 2 - przedni reflektor i odblaskZakres wspomagania elektrycznego

Doceniam też, że możemy regulować poziom wspomagania elektrycznego – z reguły rowery tego typu oferują tylko 3 poziomy, tutaj mamy ich natomiast aż 5. Zatem jadąc z prędkością do 25 km/h rower zapewnia wspomaganie pedałowania, jeśli się na nie zdecydujemy.

Eleglide Mopride 2 - kluczeDodatkowo jest tu też praktyczny tryb chodzenia, z którym spotkałem się już wcześniej w rowerze Touroll. W skrócie w tym trybie rower jedzie z prędkością 6 km/h, a więc możemy bez wysiłku prowadzić rower. Wyobraźcie sobie wprowadzanie roweru ważącego ponad 20 kg pod stromą górę. Tutaj jeden przycisk znacznie ułatwia sprawę.

Eleglide Mopride 2 - wjazd pod górkęZ drugiej strony może się okazać, że nie będziecie mieli potrzeby wprowadzania Mopride 2 pod górę, bo po prostu na nią wjedziecie. Jeździłem tym elektrykiem nie tylko po płaskim terenie, bez problemu wjeżdżałem tym rowerem pod stromą piaszczystą górkę w lesie. Wszystko oczywiście zależy od stopnia nachylenia, ja nie miałem problemu z podjazdami na mojej trasie.

Bezpośrednie i zdalne sterowanie

Eleglide Mopride 2 - wygodne korzystanie z roweruZ wyświetlacza LCD korzysta się bardzo intuicyjnie. Na tym małym ekranie są informacje o wszystkich ważnych szczegółach, czyli tryb wspomagania, aktualna prędkość, dystans podróży i poziom naładowania baterii. Przycisk pod spodem służy do włączenia światła LED nad przednim kołem. Wyświetlacz jest podświetlany, więc po zmierzchu też daje dobrą widoczność.

Eleglide Mopride 2 - podświetlany ekran LCDCiekawostką jest opcja zdanego sterowania rowerem. Sparowanie roweru z aplikacją Eleglide (do pobrania z Google lub Apple Store) nie jest trudne, zajmuje dosłownie chwilę. Łączymy się z rowerem przez Bluetooth.

aplikacja Eleglide - łączenie z rowerem Eleglide Mopride 2

W aplikacji mamy podgląd parametrów roweru, tych które są już na wyświetlaczu i możemy zdalnie włączyć światło czy zmienić tryb wspomagania.

aplikacja Eleglide - ustawienia roweru Eleglide Mopride 2

Co ciekawe możemy tutaj też zapisywać swoje trasy, podglądać ich przebieg na mapie. W ustawieniach aplikacji zmienimy też limit prędkości maksymalnej, domyślnie ustawiony na 25 km/h. Do wyboru mamy zakres od 0 do 32 km/h.

aplikacja Eleglide - Mopride 2 - zmiana limitu prędkości

Eleglide M2 – podsumowanie recenzji

Eleglide Mopride 2 - jazda w terernieEleglide M2 to moim zdaniem bardzo wygodny i porządny rower elektryczny o uniwersalnym zastosowaniu. Daje mnóstwo frajdy z jazdy nie tylko po miejskich płaskich ścieżkach rowerowych, ale przede wszystkim gdy chcemy zboczyć z utartego szlaku. Jazda po wyboistych szutrowych ścieżkach jest bardzo wygodna dzięki świetnemu zawieszeniu. Amortyzator sprawdza się rewelacyjnie. Do tego rower daje duże poczucie kontroli, koła z szerokimi oponami i dobre hamulce są warte docenienia. Wspomaganie ułatwia pokonywanie wzniesień, a zasięg jest na tyle rozsądny, że wystarczy też na dłuższe turystyczne wyprawy na łono natury.

Eleglide Mopride 2 - ładowanie roweruMoim zdaniem trudno obecnie o lepszy sprzęt w tej cenie.

Sprawdź aktualną ofertę:

Pamiętajcie też, że dostępne są dwie wersje różniące się rozmiarem kół (27.5″ oraz 29″), co jest świetną okazją aby jeszcze lepiej dopasować rower do swoich potrzeb. Naprawdę warto zainteresować się tym modelem, jeśli szukacie roweru elektrycznego o bardzo dobrych parametrach, uniwersalnym zastosowaniu, który nie zrujnuje budżetu.

Dziękuję za zapoznanie się z tą recenzją modelu Eleglide Mopride 2. Jeśli szukacie elektryka sprawdźcie koniecznie mój ranking TOP 10 rowerów elektrycznych. Pod tym linkiem znajdziecie recenzje rowerów Touroll, o podobnych możliwościach. Tamte modele są wyposażone dodatkowo w błotniki i bagażnik, jeśli zależy Wam na miejskim rowerze elektrycznym, polecam gorąco moją recenzję.

Pamiętajcie o śledzeniu mojego fanpage na Facebooku, aby być na bieżąco z aktualnymi publikacjami i  okazjami.

3 comments

comments user
Adam L.

Super sprawa, ja też polecam, jeżdżę nim już prawie rok. U mnie bardzo dobrze się sprawdza na trasy pod miastem.

comments user
Olek

Ciekawy model, szukam właśnie niedrogiego sprzętu na weekendowe wypady za miasto. Rozważę ten rower, dzięki!

comments user
Dawid Dawid

Świetny rower! Mam i jestem naprawdę zadowolony.

Opublikuj komentarz

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

Sprawdź rankingi