Kugoo S1 Pro – recenzja hulajnogi elektrycznej

Kugoo S1 Pro to nowa, udoskonalona wersja popularnej taniej hulajnogi elektrycznej z Chin. Sporo rzeczy usprawniono nieznacznie tylko podnosząc cenę. Sprawdźcie zatem, czy warto nieco dopłacić i zdecydować się właśnie na ten model.

Hulajnogi elektryczne Kugoo z geekbuying.com

Kugoo to seria chińskich hulajnóg elektrycznych, która zdobyła sporą popularność również w Polsce głównie za sprawą bardzo niskiej ceny przy jednocześnie bardzo dobrych parametrach. Na blogu mogliście już zapoznać się z recenzją Kugoo S1 dostępną pod tym linkiem.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - Kugoo S1 vs Kugoo S1 Pro

Hulajnogi Kugoo, pomimo tego że pochodzą z Chin, są dystrybuowane z polskiego magazynu geekbuying.com. W Polsce realizowane są także naprawy gwarancyjne!

Model Kugoo S1 kupicie tutaj z kodem rabatowym: KUGOO826 za jedyne $299,99

Model Kugoo S1 Pro kupicie tutaj z kodem rabatowym: KUGOO826 za jedyne $339,99

Nowy model Pro kosztuje nieco więcej, sprawdźcie zatem z czego wynika różnica w cenie.

Kugoo S1 Pro – unboxing

Jak już wspomniałem, hulajnogi Kugoo wysyłane są z polskiego magazynu Geekbuying i przychodzą kurierem w zaledwie 2-3 dni od zamówienia.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - pudełko z hulajnogą

Spodziewajcie się ogromnej paczki, w której znajdziecie:

  • hulajnogę,
  • torbę na hulajnogę,
  • lampki na kierownicę,
  • kable do ładowania: (dwa – z europejską i brytyjską wtyczką),
  • ładowarkę,
  • instrukcje obsługi (również w języku polskim).

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - hulajnoga w pudełku

Kugoo S1 Pro – parametry

Wymiary: 1050 x 450 x 930/1070/1160 mm (możliwość regulacji wysokości kierownicy)

Waga: 11 kg

Silnik: 350W

Bateria: 7,5 Ah, 36V

Czas ładowania do pełna: 4 godziny

Zasięg: do 30 kilometrów

Prędkość maksymalna: 30 km/h

Maksymalne obciążenie: 120 kg

Kółka: pełne, 8-calowe „honeycomb”

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - hulajnoga po rozłożeniu

Kugoo S1 Pro – budowa i cechy szczególne

Kugoo S1 Pro podobnie jak jej poprzedniczka wyposażona jest w silnik o mocy, aż 350W, czyli większej od najpopularniejszej hulajnogi z jaką możecie się spotkać na polskich drogach (Xiaomi m365) i takiej samej, jak jej droższa wersja, czyli Xiaomi Pro. Mocny silnik znajdujący się w przednim kole pozwala hulajnodze rozpędzić się aż do 30km/h.

Maksymalna prędkość zależy jednak od nawierzchni i wagi kierowcy, mi udało się rozpędzić do 28 km/h przy 85 kg wagi. W hulajnodze można też modyfikować ustawienia, w tym ograniczenia prędkości, co prawdopodobnie pozwala uzyskać lepszy wynik, ale póki co nie kombinowałem z tymi limitami.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - jazda Kugoo S1 Pro - prędkościomierz

30 km/h to i tak bardzo szybko jak dla mnie. Szybsza jazda może okazać się niebezpieczna na tego typu sprzęcie, zwłaszcza jeżeli będziemy mijać pieszych. Maksymalna prędkość możliwa jest do uzyskania na trzecim, najszybszym biegu, ale do dyspozycji mamy jeszcze 2 spokojniejsze (do 15 km/h i do 25 km/h).

Kugoo S1 Pro wyposażona jest w baterię, którą możemy naładować do pełna w niespełna 4 godziny i która pozwala nam na przejechanie do 30 kilometrów. Podobnie jak w przypadku prędkości maksymalnej, również zasięg zależny jest od wielu czynników takich jak struktura terenu, waga kierowcy i styl jazdy. W praktyce należy się zatem spodziewać osiągów w granicach 20 km na jednym ładowaniu.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - ładowanie

Hulajnoga wyposażona jest w duży wyświetlacz LCD, na którym znajdziemy wszystkie podstawowe parametry takie jak aktualną prędkość, poziom naładowania baterii i przejechany dystans.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - wyświetlacz LCD

Na wyświetlaczu znajduje się 5 przycisków, są to od lewej: klakson, przełącznik wyświetlacza, włącznik hulajnogi, włącznik lampki, przełącznik biegów.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - kierownica i przyciski wyświetlacza

Ponadto po prawej stronie kierownicy mamy dźwignię gazu, a po lewej hamulca.

Podstawowy hamulec tej hulajnogi uruchamiany na kierownicy, jest to w gruncie rzeczy elektroniczny spowalniacz przedniego koła. Należy z niego korzystać z wyczuciem i raczej unikać ostrego hamowania.

Do hamowania awaryjnego mamy jeszcze tylny błotnik, który zatrzyma hulajnogę jeżeli na niego nadepniemy w trakcie jazdy.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - tylne koło, błornik, hamulec awaryjny i tylna lampka

Sposób sterowania, jak i wyżej wymienione parametry jazdy niewiele różnią się od poprzedniej, tańszej wersji hulajnogi.

Duże zmiany napotkamy jednak przyglądając się kołom i podestowi hulajnogi.

Kugoo S1 Pro wyposażona jest w 8-calowe pełne, niepompowane kółka. Zastosowano w nich redukującą wstrząsy technologię „honeycomb”. W kółkach tym samym zaobserwujemy swoiste dziurki, które amortyzują drgania. W połączeniu z systemem amortyzacji mają sprawić, że z hulajnogi będzie można wygodnie korzystać również na nierównej nawierzchni (np. kostce brukowej).

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - koło przednie

Pozytywną zmianą jest przede wszystkim 2-krotne pogrubienie tylnego koła, dzięki czemu hulajnoga jest bardziej stabilna.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - tylne koło Kugoo S1 Pro

Na komfort jazdy wpływa też nieco większy i pokryty antypoślizgową nawierzchnią podest, na którym możemy wygodnie stanąć obiema nogami.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - podest

Kugoo S1 Pro ma chyba najwięcej świateł i odblasków ze wszystkich hulajnóg dostępnych na rynku. Poza podstawowym światłem led z przodu oświetlającym drogę i zapewniającym naszą widoczność w nocy oraz tylną czerwoną lampką (świecącą się przy włączonym przednim świetle oraz przy hamowaniu), nowy model PRO ma jeszcze odblaski na bokach podestu oraz dwie lampki na kierownicy, które mogą zarówno świecić się światłem jednolitym, jak i mrugać niczym kierunkowskazy (trzeba jednak pamiętać, że w dzień będą raczej mało widoczne).

jazda Kugoo S1 Pro - kierunkowskaz

Tym samym zdecydowanie popracowano nad widocznością hulajnogi w ciemności.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - lampa przednia

Sposób składania hulajnogi Kugoo S1 Pro jest z jednej strony jej ogromnym atutem, z drugiej wadą. Przede wszystkim trzeba podkreślić, że hulajnoga po złożeniu zajmuje bardzo mało miejsca, zwłaszcza jeżeli porównamy ją z innymi popularnymi sprzętami, których składanie z reguły sprowadza się jedynie do „złamania” kierownicy. Kugoo umożliwia natomiast również złożenie rączek kierownicy, dzięki czemu złożona hulajnoga jest wyjątkowo wąska i wygodna w transporcie. Niestety nie wszystko jest tutaj idealne – złożenie i rozłożenie hulajnogi wymaga trochę siły (zwłaszcza na początku). Przy składaniu hulajnogi trudności może sprawiać fioletowa dźwignia, którą trzeba wcisnąć przy jednoczesnym zablokowaniu przedniego koła.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - mechanizm składania kierownicy

Składanie hulajnogi wymaga tym samym pewnej wprawy, ale z każdą próbą powinno być łatwiej. Składane rączki kierownicy sprawiają również, że jest to element, który może się potencjalnie uszkodzić, np. jeżeli użyjemy za dużo siły.

Rewelacyjnym dodatkiem do hulajnogi jest natomiast idealnie dopasowana torba, którą znajdziecie w zestawie. Nie tylko umożliwia nam wygodne przeniesienie hulajnogi, ale i przyda się do jej przechowywania, np. przez zimę.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - torba na hulajnogę elektryczną

Kugoo S1 Pro – wrażenia z jazdy

Kugoo S1 Pro jest już kolejną testowaną przeze mnie hulajnogą, więc mogę powiedzieć trochę więcej o wrażeniach z jazdy w porównaniu z innymi popularnymi modelami. Największa różnica w jeździe, jaką możemy zaobserwować pomiędzy różnymi tego typu hulajnogami wynika z rodzaju zastosowanych w nich kółek. Na rynku spotykane są dwa zasadnicze rodzaje: pompowane (pneumatyczne) oraz niepompowane (twarde). Oba typy mają swoje wady, jak i zalety. Pompowane opony zapewniają większą wygodę przy pokonywaniu nierówności na drodze. Ich miękka, elastyczna struktura sprawia, że amortyzują drgania i nie ma większego znaczenia czy jeździmy po płaskim asfalcie, czy po kostce brukowej. Ich wadą jest natomiast duża podatność na przebicia. Korzystając z tego typu kółek musimy liczyć się z tym, że co jakiś czas potrzebna będzie nowa opona.

Tymczasem Kugoo korzysta z niepompowanych, twardych kółek. Jeżdżąc na nich nie musimy obawiać się o przebicie opony i możemy zapomnieć o wożeniu ze sobą pompki i opony na zmianę. Jak możecie się zapewne domyśleć, pełne kółka zapewniają mniejszy komfort w trakcie jazdy po kostce brukowej (bardziej czujemy drgania). Było to mocno odczuwalne podczas jazdy na Kugoo S1, która ponadto ma cieńsze tylne koło:

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - jazda

Nowa technologia zastosowana w kółkach Kugoo S1 Pro („honeycomb”, czyli „plaster miodu”) ma za zadanie ten dyskomfort ograniczyć. Pomimo tego, że jeździmy po nierównościach, drgania są pochłaniane przez nowe kółka. Można zatem powiedzieć, że jest to spory krok naprzód. Redukcja drgań jest dużo lepsza niż w tańszej Kugoo S1.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - mechanizm składania kierownicy

Obydwie hulajnogi Kugoo są natomiast bardzo dynamiczne i pozwalają w razie potrzeby wyprzedzić na trasie znacznie droższe modele konkurencji. Hulajnoga nie oferuje nam łączności z żadną aplikacją, jak to ma miejsce w przypadku Xiaomi, ale dostęp do wszystkich funkcji mamy w wyświetlaczu, co dla wielu osób będzie wygodniejsze.

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej - jazda Kugoo S1 Pro

Przede wszystkim nie musimy dodatkowo ustawiać tempomatu, gdyż jest domyślnie włączony i bardzo ułatwia jazdę. Wystarczy przez kilka sekund utrzymać taką samą prędkość i możemy puścić dźwignię gazu.

Żeby sprawdzić jak hulajnoga zachowuje się w trakcie jazdy, koniecznie sprawdźcie filmik na youtube. Na kanale bezprzepłacania.pl znajdziecie niedługo również porównanie Kugoo S1 i Kugoo S1 Pro.

Podsumowanie recenzji

KUGOO S1 PRO - recenzja hulajnogi elektrycznej

Podsumowując uważam, że nowy model Kugoo jest zdecydowanie warty swojej ceny. Główną wadą Kugoo S1 były mało uniwersalne kółka. Wersja PRO ma je dużo lepsze i już chociażby z tego powodu warto dopłacić te kilka złotych. Nie ma co się jednak oszukiwać, że Kugoo S1 PRO jest obecnie najlepszą hulajnogą. To przede wszystkim budżetowy sprzęt dla osób, które nie chcą wydać na hulajnogę ponad 2 tysiące złotych. Tym samym biorąc pod uwagę przelicznik cena/jakość jest to jeden z lepszych wyborów na rynku. Nie małą zaletą jest również fakt, że Kugoo S1 Pro wysyłane jest z polskiego magazynu, pomimo tego, że dostępne jest w „chińskiej cenie”. Nie musimy zatem martwić się o dodatkowe koszty. Jeżeli o czymś istotnym zapomniałem w swojej recenzji Kugoo S1 Pro – koniecznie zostawcie komentarz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.