Gwarancja najlepszej ceny (BPG)

Gwarancja najlepszej ceny (BPG – z ang. Best Price Guarantee) – stosowana przez większość sieci hotelowych, jak również przez niektórych pośredników hotelowych (tzw. OTA) polityka gwarancji swoim klientom najniższych cen dostępnych w Internecie.

W ramach tej polityki sieć hotelowa lub pośrednik gwarantuje nam, że jeżeli po zrobieniu rezerwacji pokoju hotelowego na ich stronie znajdziemy na innej stronie internetowej niższą cenę za ten sam pokój, to w zależności od konkretnych warunków gwarancji: obniży nam pierwotną cenę rezerwacji, zaoferuje nam zniżkę na następną rezerwacją, bądź też nawet zwolni nas całkowicie z płatności za nasz nocleg.

Umiejętne korzystanie z BPG pozwala w znacznym stopniu zredukować koszty noclegów. Z uwagi na częste nadużycia, zarówno sieci hotelowe, jak i pośrednicy, w ostatnim czasie znacznie zaostrzyły warunki umożliwiające skuteczne skorzystanie z ich gwarancji.

więcej informacji:

Gwarancja najniższej ceny, czyli jak nie przepłacać za hotel

5 podstawowych zasad jak nie przepłacać za hotel

podobne pojęcia:

Powrót do słownika pojęć